خبرهای داغ:
خمینی شهر
حجت الاسلام محسنی قمی/روز سوم ماه محرم
حجت الاسلام سید علی اکبر محسنی قمی گفت: ولایت و تربیت حسینی یعنی دیگران را به راه آوردن؛ حبیب بن مظاهر در فضایی زندگی می کند که کسی جرأت ندارد از امام حرف بزند؛ شالوده حرکت و قیام امام حسین صبر است، مومن اگر صبر نداشته باشد دین ندارد.
کد خبر: ۹۲۶۹۵۱۴
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خمینی شهر؛ حجت الاسلام سید علی اکبر محسنی قمی در سومین روز از ماه محرم در حسینیه ثارالله خمینی شهر واقع در بلوار دانشجو گفت: مهم ترین نعمت الهی، نعمت ولایت است و حقش ادا نمی شود مگر اینکه هدف از آن را بدانیم که یکی از اهداف آن تربیت شدن آدم هاست.

وی افزود: خداوند ولی را قرار داد تا ما تربیت بشویم و تربیت یعنی تأثیر پذیری و تأثیر گذاری بر دیگران.

محسنی قمی ادامه داد: کسی که فقط به فکر خودش می باشد اهل تأثیرگذاری بر دیگران نیست؛ کسی که به فکر تأثیر و هدایت دیگری نیست مومون ضعیفی است.

حجت الاسلام سید علی اکبر محسنی قمی خاطرنشان کرد: قرآن سرمایه گذاری زیادی بر روی صبر دارد و 103 مرتبه در قرآن خداوند به پیامبر دستور به صبر داده است؛ شجره طیبه دین پر ثمر است و راهش صبر است.

این کارشناس دینی تبیین کرد: در روضه شرکت می کنیم که مرتد نشویم، برخی ممکن است که اواخر عمر مرتد شوند؛ برخی به خاطر شبهات و صبر نداشتن، دین و اعتقادات را انکار می کنند و برخی با وجود همه ی تمسخرهای اطرافیان و انحراف فامیل ثابت قدم می مانند.

وی گفت: اگر با دین و دستورات آن سلیقه ای برخورد شود دچار انحراف می شویم؛ خیلی از دردهای ما حتی جسمی ما ناشی از گناه و بی توجهی به دین است و ما دنبال داروی شیمیایی هستیم.

محسنی قمی تأکید کرد: دین باید نسخه زندگی باشد تا چوب خدا که صدا هم دراد ولی ما نمی شنویم به ما نخورد راهش صبر است و تمرین صبر و مدیریت بر عصبانیت هایمان.

وی در پایان گفت: کاری نکنیم که خدا به خاطر بی صبری و بی حوصلگی دست از حمایت ما بردارد؛ از کوره در نرویم و خصوصاً در خانواده بد اخلاق نباشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار