با توجه به نقش مهم مساجد در توسعه برنامه‌های فرهنگی اجرای تمامی فعالیت‌ها در این حوزه با محوریت مساجد در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۲۶۹۶۸۵
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱

تمامی فعالیت‌های فرهنگی با محوریت مساجد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، با توجه به نقش مهم مساجد در توسعه برنامه‌های فرهنگی نیاز است تا اجرای تمامی فعالیت‌ها در این حوزه با محوریت مساجد برگزار شود و تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه اولویت اساسی است.

امروز جلسه شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با حضور مسئولین و دستگاه‌های مربوطه آغاز شد که در این جلسه حاضران نسبت به برنامه‌های بیانیه گام دوم انقلاب مطالبی را ارائه کرده و محوریت مساجد و نقش آن در حوزه‌های مختلف را ارائه کردند.

همچنین در ادامه مراسم به اهمیت مساجد به عنوان پایگاه نشر فرهنگ و تمدن پرداخته شد و هر کدام از حاضران نقطه‌نظراتی در این زمینه ارائه کرده و دیدگاه‌های خود را در این زمینه تبیین کردند.

ارائه محصولات فرهنگی با محوریت مساجد در اردبیل

سیدناصر اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این مراسم اظهار داشت: اهمیت به مساجد به عنوان محل نشر نهضت عاشورا یک اولویت اساسی است و در این زمینه باید توجه به اهداف مساجد و پایگاه‌های مساجد مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که به دنبال تعلیم و آموزش فرهنگ عاشورایی در بین همگان به ویژه نسل جوان و امروزی هستیم گفت: در این زمینه باید با توجه به فرهنگ و دین برنامه‌های متنوع داشته باشیم و از بستر فضای مجازی برای اجرای برنامه‌ها بی‌بهره نمانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اردبیل ادامه داد: در عصری که هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان بیش از هر چیز دیگری ما را تهدید می‌کند بنابراین باید با آگاهی و هوشیاری نقشه‌های دشمنان را خنثی کرده و به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

اسحاقی تصریح کرد: اهمیت به اجرای این برنامه‌ها بخصوص در روستاها و مناطق حاشیه‌نشین استان نیز باید مورد توجه اساسی قراربگیرد و از ظرفیت کانون مساجد در راستای آموزه‌های دینی به نحو احسن استفاده شود که این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: نشر فرهنگ و معارف دینی نیازمند مشارکت همه‌جانبه فعالین این حوزه است و هم‌اکنون به دلیل شیوع کرونا برنامه‌های فرهنگی در قالب کمک‌های خیرانه در مساجد استان باید ترویج یابد و در این زمینه فرهنگ و ارشاد اردبیل نیز محصولات فرهنگی را با محوریت مساجد به جامعه ارائه می‌دهد.

تولید محتوای ارزشی باید مطابق با ارکان نظام مقدس انقلاب باشد

در ادامه محمد سیمزاری معاون امور اجتماعی و فرهنگی استاندار اردبیل نیز عمل به بیانیه‌های گام دوم انقلاب را یک اولویت اساسی برشمرد و اظهار داشت: اهمیت به ارکان نظام مقدس انقلاب اسلامی و ترویج برنامه‌ها و فعالیت‌ها برای تحقق منویات مقام معظم رهبری اولویت اساسی است.

وی با اشاره به این که از ظرفیت نهادهای فرهنگی و مدنی برای تحقق این مهم باید استفاده شود گفت: درصدد هستیم تمامی فعالیت‌های فرهنگی کشور را با محوریت مساجد برگزار کنیم و تأثیرگذاری و خروجی‌های مثبت آن را نیز به دست آوریم.

سیمزاری تصریح کرد: ادامه مسیر حرکتی ارکان‌های نظام مقدس انقلاب اسلامی باید برای تولید محتوای ارزشی مبنای کار باشد و در این زمینه از ظرفیت کانون مساجد استفاده خواهیم کرد که امیدواریم این مسئله بتواند ما را در توسعه عرصه فرهنگی رهنمون شود.

وی اظهار کرد: برای فرهنگ‌سازی و فرهنگ‌گذاری نیازمند حضور افزاد تأثیرگذار هستیم تا بتوانیم آسیب‌های اجتماعی را به حدأقل رسانده و مشکلات و موانع موجود در این زمینه را برطرف کنیم که این مسئله نیازمند تلاش‌های همه‌جانبه است.

ارسال نظرات