عزای حسین بن علی (ع) یک رزق معنوی است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه عزای حسین بن علی (ع) یک رزق معنوی است، گفت: عزای امام حسین(ع) سفره‌ معنوی است که برای ایجاد شعور و آگاهی گسترده شده است.
کد خبر: ۹۲۶۹۷۹۵
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی شامگاه دوشنبه در جمع عزاداران حسینی در محل پادگان امام حسین ضمن عرض تسلیت ایام محرم و شهادت سیدالشهدا (ع) به حضور عزاداران حسینی که در این مجلس عزا با شکوه و با عظمت شرکت کرده‌اند، اظهار داشت: جا دارد تشکر و قدردانی کنیم از همه هیئات مذهبی، مداحان، سخن وران و همه کسانی که در برپایی عزای حسینی در کشور اسلامی ما بلکه فراتر از میهن تشریک مساعی می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای همه کسانی که در استان متدین، انقلابی و ولایتمدار لرستان در برپایی عزای حسینی، پیدا و پنهان تشریک مساعی می‌کنند، اجر و پاداش خیر طلب می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه عزای حسین بن علی (ع) یک رزق معنوی است، یک سفره معنوی است که گسترده می‌شود و هرکس براساس ذوقی که دارد از آن بهره مند می‌شود، تصریح کرد: ایام محرم سفره معنوی حزن و اندوه و یاد اهل بیت است، سفره‌ای که برای ایجاد شعور و آگاهی و محبت و اطاعت گسترده شده است و قرن‌ها است که از این سفره معنوی افراد هوشمند استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: خوشا به حال آن عزیزانی که از این سفره معنوی بهره می‌برند، ماه محرم و عزای حسینی یک رزق است که افراد با ایمان از این رزق معنوی بهره می‌برند.

وی ادامه داد: «ریّان بن شبیب می‌گوید: در اوّلین روز محرم به خدمت امام رضا (ع) رسیدم، حضرت فرمودند: آیا روزه هستی؟ عرض کردم: خیر، فرمود: امروز، روزی است که زکریّا علیه السّلام پروردگارش را خواند و گفت: «رَبِّ هَبْ لِی مِنْ لَدُنْکَ ذُرِّیَّةً طَیِّبَةً إِنَّکَ سَمِیعُ الدُّعاءِ» (پروردگارا! فرزندی پاک به من مرحمت فرما، همانا تو دعای بندگان را می شنوی / آل عمران ۳۸) و خداوند دعای او را مستجاب کرد و به ملائکه دستور داد که به زکریّا بگویند که خدا به تو یحیی را مژده می‌دهد، پس هر کس این روز را روزه بدارد و سپس دعا کند، خداوند همان طور که دعای زکریّا را مستجاب کرد، دعای او را نیز مستجاب می‌کند، سپس فرمود: ای ابن شبیب، محرّم ماهی است که اهل جاهلیّت به احترام آن، ظلم و جنگ را حرام کرده بودند ولی این امّت، احترام آن و احترام پیغمبر خود را حفظ نکردند، در این ماه اولاد او را کشتند و زنانش را اسیر کردند و وسایلش را غارت کردند، خداوند هرگز این کارشان را نبخشد. ای ابن شبیب اگر می‌خواهی گریه کنی، بر حسین (ع) گریه کن …»

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه ولایت امام حسین این بود که در صحنه روز عاشورا، نامه‌ای به محمد بن حنفیه نوشت که در آن دو جمله آمده است؛ «فَکَأنّ الدُّنیا لَمْ تَکُنْ وَکَأنّ الآخِرَهَ لَمْ تَزَلْ؛ من فرض می‌کنم که از ابتدا دنیایی نبوده و از اول برای ما آخرت و قیامت بوده است»؛ گفت: این جملات حاکی از آن است که این دنیا ارزش آن را ندارد که انسان در مقابل ظلم و ستم سر خم کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار