رئیس بسیج کارمندان:

در هفته دولت و روز کارمند حداقل 1000 میز خدمت جهادی برگزار می‌کنیم

بسیج ادارات و کارمندان در سطح کشور 7 هزار پایگاه بسیج کارمندی و 2 میلیون و 200 هزار کارمند دارد. از این تعداد قریب به 900 هزار نفر معلم و 1 میلیون و 320 هزار نفر از آن‌ها کارمندهایی هستند که در درستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی مشغول خدمت هستند.
کد خبر: ۹۲۶۹۸۲۴
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸

به گزارش بسیج کارمندان خبرگزاری بسیج به نقل از راه دانا :«ناصر فصیح‌رامندی» رئیس سازمان بسیج کارمندان ضمن تشریح برنامه‌های این سازمان و تاکید بر گسترش میزهای خدمت در ادارات و خارج از ادارات به مردم اظهار داشت: بسیج ادارات و کارمندان در سطح کشور 7 هزار پایگاه بسیج کارمندی و 2 میلیون و 200 هزار کارمند دارد. از این تعداد قریب به 900 هزار نفر معلم و 1 میلیون و 320 هزار نفر از آن‌ها کارمندهایی هستند که در درستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی مشغول خدمت هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به وظیفه‌ای که بسیج در دستگاه های اجرایی دارد دو ماموریت مهم را دنبال می‌کنیم. «تحقق بسیج ده‌ها میلیونی و جذب کارمندان» و «کمک به دستگاه‌های اجرایی برای کارآمد سازی کارمندان» از ماموریت های مهم بسیج کارمندان است.

رئیس سازمان بسیج کارمندان ادامه داد: از آن جایی که دستگاه های اجرایی و اداری محل مراجعه مردم هستند و روزانه 4 میلیون نفر به دستگاه های اجرایی مراجعه دارند، یکی از راه ها این است که کارآمدی این دستگاه ها بالا برود تا موجب افزایش رضایتمندی مردم و همچنین تسریع در امور ارباب رجوعان شود.

فصیح رامندی خاطر نشان کرد: برای افزایش سطح کارآمدی دستگاه های اجرایی باید یک روند جاری را دنبال کرد و آن افزایش کارآمدی کارکنان است که در این رابطه بسیج کارمندان با سازمان امور استخدامی کشور همکاری می‌کند. راه دیگر در تحقق این مهم کمک به اصلاح فرآیندهای اداری، قوانین، مقررات است تا ضمن بازنگری، امور ادارات تسهیل و تسریع و موارد زائد و اضافی آن حذف شود که همه این موارد در بسیج کارمندان دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 7 هزار نفر از مدیران دولت بسیجی هستند افزود: در این میان قریب به 800 هزار نفر از کارمندان دولت با عضویت های عادی و فعال عضو بسیج هستند.

رئیس سازمان بسیج ادامه داد: اقدامات بسیج کارمندان در این رابطه با شعار "تفکر بسیجی-اداره کارآمد" و همزمان با هفته دولت شروع می‌شود. در این خصوص در داخل ادارات اقداماتی صورت خواهد گرفت و یک کاری هم به صورت میانبری انجام می شود که آن برگزاری میزهای خدمت جهادی است تا مسئولان با حضور در مساجد، محلات، حاشیه شهرها و روستاها مشکلات ساکنین مناطق محروم که بخش عمده آن موضوعات برق، گاز و آب است را با تصمیم گیری مناسب رفع و رجوع کنند.

فصیح رامندی عنوان کرد: برنامه ریزی کرده‌ایم ان شا الله بتوانیم در هفته دولت و روز کارمندحداقل 1000 میز خدمت جهادی برگزار تا بتوانیم خدمت دهی را انجام دهیم.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه در مرحله دوم کمک مومنانه هستیم، علاوه بر خدمات دهی میزهای خدمت، 500 ایستگاه جمع آوری کمک های مردمی در ادارات سراسر کشور برپا شده است تا کمک های کارمندان و مدیران را ضمن جمع آوری، در قالب بسته های معیشتی، لوازم تحریری و پوشاک به خانواده های کم برخوردار توزیع شود.

فصیح رامندی عنوان کرد: ان شا الله بتوانیم در دراز مدت بحث کارآمد سازی نظام اداری را با شعار تفکر بسیجی اداره کارآمد دنبال کنیم؛ در گام اول برای فرماندهان حوزه ها و پایگاه های بسیج ادارات دوره توانمندی برگزار شد و مباحث حقوق شهروندی در نظام اداری، نحوه برخورد با ارباب رجوع، تقویت و کیفی سازی میز خدمت درون ادارات آموزش داده شد.

وی در پایان گفت: این میزهای خدمت در جهت راه اندازی و توسعه دولت الکترونیک اقدام می کنند و هر چه جلوتر برویم به تحقق دولت الکترونیک نزدیک تر می شویم.

 

ارسال نظرات