قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

مطالبه‌گری نیازمند همکاری نخبگان و رسانه‌هاست

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در سفر به چهارمحال وبختیاری گفت: مطالبه‌گری نیازمند همکاری دو بخش نخبگان و رسانه‌هاست.
کد خبر: ۹۲۶۹۹۲۰
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در پنجمین روز هفته احیای امربه معروف و نهی از منکر، حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با سفر به استان چهارمحال وبختیاری  و با حضور در ستاد امر به معروف، با  نماینده ولی فقیه در استان و رئیس ستاد امربه معروف چهارمحال وبختیاری و همچنین دبیر این ستاد در استان، "سردار علی محمداکبری" دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام روح‌الله میرزایی در نشست اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با اصحاب رسانه، نیز اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که در حکومت اسلامی و در امر جامعه‌سازی مطرح بوده، موضوع امر به معروف و نهی از منکر است و باید دانست که در حقیقت زیربنای جامعه‌سازی همان امر به معروف و نهی از منکر است، که مصداق آن را می‌توان در سرنگونی حکومت شاهنشاهی طاغوت و جایگزینی حکومت شیعی توسط امام خمینی (ره) جستجو کرد.

حجت‌الاسلام میرزایی با تاکید بر اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر درست تبیین شود، به شیرین‌ترین و کارسازترین امر مبدل خواهد شد، بیان کرد: طبق سفارش رهبر انقلاب، مهم‌ترین حوزه این فریضه تذکردهی به مسئولان است.

وی یادآور شد: اگر مردم متوجه شوند که امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص پوشش نبوده و شامل همه حوزه‌ها است، از حق خود در بسیاری از زمینه‌ها کوتاه نمی‌آمدند.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور وظیفه این ستاد را تبیین فرهنگ مطالبه‌گری در چهارمحال و بختیاری عنوان و تصریح کرد: این ستاد باید از رسانه‌ها در راستای خشکاندن ریشه فساد در جامعه حمایت کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از دیگر حمایت‌های کشوری و استانی این ستاد در اختیار قرار دادن وکیل رایگان از سوی قوه قضاییه برای افرادی است که فاسدان را با معرفی سند معرفی کنند و در سراسر کشور بیش از 300 وکیل رایگان در اختیار مردم دغدغه‌مند قرار گرفته است، به‌علاوه معرفی مشاور رایگان نیز به این افراد در دستور کار است.

حجت‌الاسلام میرزایی به نظرسنجی کشوری در رابطه با مسئله امر به معروف و نهی از منکر اشاره و بیان کرد: طبق این نظرسنجی 30 الی 40 درصد مردم از انجام این فریضه واهمه داشته و 40 درصد اعلام کرده‌اند که اثری در زندگی مردم ندارد.

وی مطالبه‌گری را نیازمند همکاری دو بخش نخبگان و رسانه‌ها عنوان و اظهار کرد: صنعت توریست باید در شهرستان سامان راه‌اندازی شود و ایجاد اشتغال سالم کند، الگوی موفق بوم‌گردی در منطقه ایجاد شود و حمایت مادی و معنوی از آمران به معروف و ناهیان از منکر صورت گیرد.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خاطرنشان کرد: در سایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر سامانه امین به‌ منظور آموزش‌های تخصصی و تشکیل گروه‌های جهادی وجود دارد.

وی گفت: این سامانه در 3 استان تهران، فارس و کردستان فعالیت دارد و به‌زودی در این استان(چهارمحال و بختیاری) نیز باید راه‌اندازی شود، به‌علاوه برنامه منادی در رابطه با مشکلات جامعه و اطلاع‌دهی کم‌کاری مسئولان به زودی در کافه‌بازار راه‌اندازی می‌شود.

معاون مطالبه‌گری امر به معروف و نهی از منکر کشور در سفر به استان چهارمحال و بختیاری با نمایند‌گان کارگران بیکار شده یکی از واحدهای تولیدی استان چهارمحال و بختیاری نیز دیدار کرد و پس از شنیدن درد و دل های آنان، گفت: مطالبات و اسناد جمع‌آوری شود تا از سمت واحد حقوقی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مرکز بررسی و پیگیری شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار