امام جمعه ابهر تاکید کرد

معادباوری؛درس زندگی عاشورایی

امام جمعه ابهر بر تبیین معاد باوری توسط امام حسین (ع)از مدینه تا کربلا اشاره کرد وگفت: در خطبه ها و کلمات امام حسین (ع) و یارانش مسئله قیامت بسیار زیاد بیان شده است.
کد خبر: ۹۲۶۹۹۴۱
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ حجت الاسلام جعفر رحیمی با حضور در جمع پاسداران سپاه ناحیه ابهر ضمن تسلیت ایام شهادت سوگواری سرور وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بیان کرد:امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا برای رهایی مردم از قید و بند دنیا (دنیاطلبی) و توجّه بیشتر به معاد توصیه های فراوانی فرمود.

 

وی با بیان اینکه آن حضرت به مسئله قیامت، محشر و حضور در دادگاه الهی همواره اشاره داشتند،خاطرنشان کرد: با مرگ ، انسان نابود نمی شود بلکه از این جهان به جهان دیگر منتقل می شود.

 

وی با اشاره به آیه ی(الله یتوفی الانفس حین موتها...سوره زمر آیه 42)با بیان اینکه تفاوت زیادی بین فوت و وفات وجود دارد،افزود:وفات یعنی تقدیم امانت؛ انسان وفات دارد فوت ندارد و قابل توجه است که قرآن بر خلاف آنچه میان مردم رایج بوده و هست هرگز کلمه«فوت»را در باره مرگ انسان به کار نبرده است؛ چون با مرگ، حقیقت انسان از دست نمی رود؛ نیست و نابود نمی شود؛ بلکه به طور کامل دریافت می شود.

 

امام جمعه ابهر خودشناسی را یکی دیگر از درس های مکتب امام حسین(ع) خواند و ابراز کرد: امام حسین(ع) با تکیه بر خودشناسی در سایه ارتباط با خداوند بیان می کند که بروید و خودتان را پیدا کنید، به خودتان بها بدهید و خودتان را بشناسید چرا که خودشناسی مقدمه خداشناسی است.

 

حجت الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: مکتب عاشورا و امام حسین(ع) می خواهد بیان کند که انسان برای رفتن نیامده است، بلکه آمده تا جاودانه بماند.

 

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) با معرفی فرهنگ شهادت به عنوان عنصر احیاگر دین، چگونگی جاودانه زیستن را آموزش می دهد، گفت: در مکتب عاشورا چگونه زیستن در راه خدا، راه رسیدن به حقیقت شهادت است.

ارسال نظرات