مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت پیرانشهر:

آوازه امام حسین (ع) در جهان پیچیده است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت پیرانشهر گفت: آوازه امام حسین (ع) نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در سراسر جهان اسلام پیچیده است.
کد خبر: ۹۲۷۰۱۳۸
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از پیرانشهر، ماموستا ابراهیم سرخابی امروز در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدلله الحسین (ع) در این شهرستان، اظهار کرد: امام حسین (ع) متعلق به یک مذهب و فرقه خاصی نیستند بلکه ایشان متعلق به کل جهان اسلام می‌باشند.

وی با بیان این نکته که امام حسین (ع) متعلق به یک مذهب و فرقه خاصی نیستند و به کل جهان اسلام تعلق دارند، افزود: در کتب صحاح سته که از معتبرترین منابع اهل سنت می‌باشد مطالب بسیاری درباره فضایل و حقانیت امام حسین (ع) آمده است و همچنین مطالب بسیاری در بطلان یزید بن معاویه و نالایقی و بی‌کفایتی یزید در اداره امور مسلمانان وجود دارد.

این مسئول گفت: امام حسین (ع) هنگام خروج از مدینه به برادر خود محمد حنفیه دلیل خروجش را اینگونه بیان کرد که من به خاطر جنگ و شر و فساد و قدرت طلبی و ... خروج نمی کنم بلکه به خاطر امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدم قیام می کنم.

سرخابی اضافه کرد: وقتی که ولید بن عتبه از طرف یزید به مدینه رفت و خواستار بیعت امام (ع) با یزید شد امام جواب دادند همچون منی با فردی همچون یزید هرگز بیعت نخواهد کرد چرا که یزید فردی شرابخوار، میمون باز، فاسد و ... می باشد که با بدعت های نابجا و فریب مردم دین جدم رسول خدا (ص) را به خطر انداخته است، امروز بیعت من با یزید با نابودی کامل دین اسلام مساوی خواهد بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت پیرانشهر خاطرنشان کرد: بنابراین امام حسین (ع) با خانواده و اندک یاران خود عازم کوفه شد و با وجود یقین از شهادت خود و فرزندانش و اسارت کودکان و زنان اهل بیت خود قدم در راه خدا نهاد و با تقدیم خون پاک خود و فرزندانش دین رسول الله (ص) را از خطر تحریف و نابودی نجات داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر هیچ کس. پوشیده نبود که اهل بیت پیامبر اکرم (ص) خصوصا امام حسین (ع) چه جایگاهی در نزد پیامبر (ص) داشتند؛ امروز اگر همه مسلمانان یزید را لعن و نفرین می‌کنند به همین خاطر است که یزید با وجود شناخت جایگاه و مقام والای امام حسین (ع) جنایت تاریخی را مرتکب شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار