مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پیرانشهر:

قیام عاشورا برای مقابله با بدعت‌ها رخ داد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پیرانشهر گفت: قیام عاشورا برای مقابله با بدعت‌ها رخ داد.
کد خبر: ۹۲۶۹۹۳۲
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسبج از پیرانشهر، حجت الاسلام سید عابدین صادقی در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: فلسفه قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت رسول اکرم (ص) بود.

وی افزود: امام حسین (ع) بنا به دعوت مردم کوفه که از ظلم، ستم، فسق و فجور حکومت یزید به ستوه آمده بودند به طرف کوفه عزیمت کردند و هدف از قیام خود را احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت رسول الله (ص) عنوان نکردند و وقتی ایشان به کربلا رسیدند و با بی مهری مردم کوفه روبرو شدند، به موعظه و هدایت مردم اقدام کردند، ولی تبلیغات منفی ابن زیاد و اطرافیانش علیه امام، اثر مخربی بر مردم ایجاد کرده بود.

این مسئول اضافه کرد: در کربلا کار تا جایی پیش رفت که سخنان امام بر روی مردم نادان و فریب خورده کارگر نیافتاد تا جائی که مردم امام را از دین خارج شده قلمداد کردند و حتی بر این باور بودند که امام نماز هم نمی‌خواند اینجا بود که امام رو به حضرت زینب (س) کرده و فرمودند «زینب شکم این مردم از مال حرام پر شده است و هر چه من این جماعت را نصیحت کنم بی فایده خواهد بود».

وی در ادامه افزود: امام حسین (ع) با یزید بیعت نکرد، چون می‌خواست دین اسلام را نجات دهد و چهره پلید یزید و یزیدیان را به مردم نشان بدهد که با بدعت ها و اعتقادات انحرافی دین اسلام را به تحریف کشانده بودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پیرانشهر در آخر با اشاره به فلسفه قیام عاشورا و نامگذاری دهه اول محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر تهدیدات فرهنگی و اخلاقی امروز جامعه را به حاضران گوشزد کرد.

انتهای پیام

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار