خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان همدان خبر داد
مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به برگزاری طرح اکرام حسینی در همدان گفت: دفاتر کمیته امداد و ۸۰ مرکز نیکوکاری در استان علاوه بر دریافت وجه نقد آماده دریافت کمک‌های حضوری نیز هستند و همشهریان عزیز و هیئت‌هایی که مایل هستند می‌توانند این نهاد را در توزیع و آماده‌سازی سبدهای غذایی همراهی کنند.
کد خبر: ۹۲۷۰۱۵۷
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲

برگزاری طرح اطعام حسینی در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پیمان ترکمانه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال به دلیل انتشار ویروس کرونا مراسم عزاداری محرم دستخوش برخی تغییرات شد بنابراین شرایط برگزاری مراسم و امکان پخت نذری نیز برای برخی هیئت‌ها فراهم نشد

وی در ادامه با اشاره به اینکه کمیته امداد در قالب طرح اطعام حسینی در کل کشور آشپزخانه‌هایی را راه‌اندازی کرده است که وفق موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خواهند داشت، گفت: ۷۲ آشپزخانه برای هر استان در کشور پیش‌بینی‌شده است که سعی می‌شود به همین تعداد نیز در استان همدان ایجاد و فعالیت کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان بیان کرد: در این آشپزخانه‌ها نذورات مردم دریافت می‌شود و ما به نیابت از بانیان آن را پخت می‌کنیم و به‌صورت غذای گرم و با توجه به شعار پیش‌بینی‌شده، «نذری محرم و صفر امسال، روزی سفره نیازمندان»، غذاها را در صورت تمایل به حضور و همراهی ایشان در بین خانواده‌های تحت حمایت تقسیم می‌کنیم.

وی در توضیح طرح احسان حسینی گفت: خیرانی که نذری داشته‌اند، اگر امکان تبدیل نیت تهیه غذای گرم به جیره خشک و مواد اولیه باشد، این امکان وجود دارد که مواد غذایی را دریافت و بسته‌بندی می‌کنیم و در قالب طرح اکرام حسینی در بین خانواده‌های نیازمند قرار می‌دهیم و به همین منظور شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۸۸۵ برای دریافت وجه نقد جیره خشک و سبد غذایی در اختیار نیکوکاران و عزادار حسینی است.

ترکمانه همچنین گفت: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۴۴۲۷ در قالب طرح اطعام حسینی فقط اختصاص به غذای گرم دارد، نذری‌ها دریافت و غذای گرم پخت می‌شود و در بین خانواده‌ای نیازمند توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: دفاتر کمیته امداد و ۸۰ مرکز نیکوکاری در استان علاوه بر دریافت وجه نقد آماده دریافت کمک‌های حضوری نیز هستند و همشهریان عزیز و هیئت‌هایی که مایل هستند می‌توانند این نهاد را در توزیع و آماده‌سازی سبدهای غذایی همراهی کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به شرایط اقتصادی حال حاضر که موجب فشار بیشتری بر روی خانواده‌های نیازمند شده است، ادامه داد: در قالب پویش ایران همدل طرح تأمین و کمک به اجاره مسکن برای کسانی که مستأجر و نیازمند هستند و تأمین هزینه لوازم‌التحریر و ملزومات ورود به سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان بی‌بضاعت عنوان‌شده است که هم استانی‌های عزیز می‌توانند وجوهات خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۱۷۷۷۷۷۷ که ویژه این پویش است واریز نمایند.

وی ضمن یادآوری این مطلب که این فرایند جمع‌آوری کمک در طول ماه محرم و صفر ادامه خواهد داشت از همه مردم عزیز که در همه مراحل همراه کمیته امداد هستند و با تعصب و دغدغه کمک به نیازمندان جامعه رادارند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات