سخنران آستان قدس رضوی در جمع کارکنان سپاه درگز:

یکی از مصادیق حصون الرعیه نقش بسیجیان و پزشکان در مقابله با ویروس کرونا است

سخنران آستان قدس رضوی گفت: یکی از مصادیق حصون الرعیه همین نقش بسیجیان و پزشکان در مقابله با ویروس کرونا است.
کد خبر: ۹۲۷۰۲۱۱
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل دلدار با حضور در جمع پایوران سپاه درگز ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت قاسم ابن الحسن گفت: حضرت قاسم ابن الحسن نوجوانى کم سن و سال که به تعبیری «لم یبلغ الحلم»؛ هنوز به حد بلوغ و تکلیف نرسیده بود، در شب عاشورا، وقتى که امام حسین علیه‌السلام فرمود که هر که به میدان برود کشته خواهند شد این نوجوان سیزده، چهارده ساله عرض کرد: عمو جان! آیا من هم در میدان به شهادت خواهم رسید؟ امام حسین (ع) خطاب به حضرت قاسم گفت: کشته شدن در ذائقه‌ى تو چگونه است؟ گفت: «احلى من العسل»؛ از عسل شیرین‌تر است.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی علیه السلام، سربازان و جهادگران را عامل بقای مردم معرفی کرد و گفت: حضرت علی علیه السلام در فرمان حکومت مصر خطاب به مالک اشتر سربازان را دژ‌های مردم، زیور والیان، مایه توان‌مندی و ارجمندی دین و وسیله امنیت راه‌ها و عامل بقا و پایداری مردم برشمرد.

دلدار با اشاره به حوادث سال‌های اخیر در کشور گفت: یکی از مصادیق حصون الرعیه همین نقش مردم، بسیج و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوادث و پیشامد‌ها است.

وی افزود: امروز که ما و تمام دنیا با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم، جهادگران، بسیجیان، پزشکان و نیرو‌های نظامی با در دست گرفتن جان خود و از خود گذشتگی با حضور در میدان‌های مقابله و مبارزه با ویروس کرونا از طریق کمک رسانی، توزیع مواد ضد عفونی کننده، گند زدایی معابر و درمان بیماران، مایه آرامش و آسایش دیگر مردم را فراهم می‌سازند و این همان مصداق حصون الرعیه است.

حجت الاسلام دلدار در پایان خطاب به عزادارن حسینی گفت: یکی از وظایف عزاداران حفظ و رعایت شئونات اسلامی و آداب و فرهنگ اجتماعی است.

وی افزود: همان گونه که مردم از یک روحانی، پاسدار و نظامی انتظار رعایت خیلی از اصول را دارند از شمای عزادار که لباس عزای حسینی بر تن کرده اید انتظارات بیشتری دارند لذا انجام هر عملی که در نزد مردم زشت و ناپسند باشد انجام آن برای شما قبیح‌تر است و مردم از شما انتظار پیشتازی در اعمال نیکو را دارند و این همان سیره عملی شیعه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار