رزمایشی همدلی مومنانه با تداعی ۸ سال دفاع مقدس به یاد شهدای عرصه سلامت، با رمز«مهدی قاسم » توسط جهادگر بسیجی برنامه ریزی و در زاهدان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۷۱۷۰۸
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، با شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و استان  بسیاری از افراد جهت مقابله و ریشه کن کردن این بیماری که معیشت و اقتصاد مردم را تحت تاثیر قرار داده است،  احساس مسئولیت کردند با حضور در میدان مبارزه وارد عمل شدند تا از ظرفیت‌هایی که دارند به مردم به ویژه قشر آسیب دیده از این بیماری کمک کنند، دکتر نادر میری، دندان پزشک و بسیجی جهادگری است که از سالهای گذشته تا امروز خدمات خوب و موثری در استان انجام داده که در شرایط  کرونایی امروز و درگیری مردم با این ویروس خدمات  متفاوت تری را به مردم ارائه داده است.

مدیر گروه‌های جهادی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: از ابتدای درگیری استان با این بیماری منحوس به جهت مهار آن تا کنون خدمات ارزنده ای در مناطق حاشیه‌ شهر زاهدان، در راستای اجرای تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری، وزیر بهداشت و درمان و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استفاده از توان بسیج بصورت عملی و علمی در شرایط بحرانی انجام شده است.

دکتر میر برگزای مانور سه روزه با رمز(یا زینب) در روز‌های پایانی سال گذشته جهت مقابله با ویروس کرونا را یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده نام برد و افزود: هر کار تیمی و گروهی  که  با تفکر بسیجی و یاد شهدا به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و  روحیه انقلابی جهادی همراه باشد، انجام پذیرخواهد بود.

وی ادامه داد: قرارگاه مردمی سالم سازی محیط کار و ‌مناطق آلوده و آسیب پذیر با استفاده از ظرفیت و استفاده از توانمندی نیرو‌های بسیجی، کادر بهداشت و درمان و گروه‌های جهادی فعالیت دارند و باتوجه به شرایط و موقعیت مرزی استان که به عنوان تنگه احد معروف است با شعار «با عزم و اراده بسیج ملی میتوانیم کرونا را شکست دهیم» درمناطق مختلف زاهدان بمدت سه روز متوالی قرارگاه عملیاتی فعال شد.

دکتر میری با تاکید بر این مطلب که در این مانور سه روزه تعداد ۲۴۰۰۰ عدد ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی کننده بین افراد حاشیه نشین  و نیازمند توزیع شده است، بیان کرد: همچنین تعداد ۴۵۰۰ عدد ماسک، دستکش و ‌محلول ضدعفونی کننده به همراه دو دستگاه پمپ گندزدایی بین نیازمندان حاشیه شهر و مسئول گروه روحانیون و طلاب جهادی مساجد سطح شهر اهدا شد.

وی بیان کرد: در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم نیازمند و حاشیه نشین در زاهدان بیش از 50 گروه جهادی با فعالیت بیش از 1000 نفر نیروی بسیجی در سطح شهر خدمات ضد عفونی،گندزدایی مناطق مختلف، توزیع ماسک و ‌محلول ضدعفونی کننده، ژل، پمفلت آموزشی بهداشتی و درمانی و دستکش  را به مردم و نیازمندان ارائه کرده است.

نادر میری به خدمات ارائه شده در دهه اول ماه محرم اشاره و تصریح کرد: در شب شام غریبان حسینی، خادمین حضرت  سید و الشهدا با توزیع  10 هزار ماسک و پک های بهداشتی در بین عزاداران حسینی نذر خود را ادا کردند.


وی افزود: توزیع پک بهداشتی و پمفلت آموزشی در فاصله گذاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای سلامت مردم در مبارزه با بیماری محنوس کرونا ازدیگر برنامه‌هایی بوده که در ده شب ابتدای محرم انجام شد، که همچنین نیز کمک‌های مومنانه در راستای ارتقای امیدبه زندگی، با ختم هزاران صلوات در بین مردم توزیع شده است.

این مسئول ارائه خدمات دندانپزشکی و پزشکی به مدت چهل روز  و نذر غذا در اجرای منویات رهبری و عمل به اشاعه فرهنگ مهدوی و حسینی را هم در راستا انجام اقدامات جهادی با تداعی از دوران دفاع مقدس و الگوگیری ایثارگران مدافعان سلامت و امینت در خدمت بی منت به مردم با داشتن روحیه جهادی و انقلابی را در دستور کار خود دارد.

وی گفت: به جهت حمایت از خانواده‌های ایتام و تامین نیاز‌های تحصیلی دانش آموزان محروم  و بازمانده از تحصیل به دلیل مشکلات بد اقتصادی این روز‌ها و جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان برنامه خوبی در حمایت و ارتقای تحصیلی آنان در دستور کار داریم.


دندان پزشک جهادگر بسیجی تصریح کرد: رزمایشی همدلی مومنانه با تداعی ۸ سال دفاع مقدس به یاد شهدای عرصه سلامت، شهدای ایران با رمز«مهدی قاسم » برنامه ریزی شده که  برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات