خبرهای داغ:

شناساندن شاهرود به همگان مشکل سرمایه گذاری و اشتغال جوانان را حل می‌کند

فرماندار شهرستان شاهرود گفت: بزرگترین مشکل در ایجاد اشتغال در شاهرود نبود شناخت مردم ایران نسبت به ظرفیت های کم نظیر این شهرستان است و اگر بتوان شاهرود را به خوبی به سرمایه گذاران شناساند، مشکل سرمایه گذاری و اشتغال جوانان آن نیز تاحدودی حل خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۷۱۸۸۱
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نادر فخری در نشست با جمعی از موثرین، فعالان اقتصادی و تولیدی شهرستان شاهرود پس از سپاس و قدرشناسی از حضور آنان توضیحات کاملی از اقدامات صورت گرفته ارائه، و در مورد پروژه انتقال آب از سد کالپوش پس از در نظر گرفتن سهم مردم این منطقه در آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت، یادآور شد: پروژه انتقال آب سرچشمه‌های قطری که تاکنون برای آن ۳۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است، را نیز باید پیگیری و تعیین تکلیف کرد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با بیان اینکه مسیر توسعه شاهرود مشخص است، ابراز کرد: بزرگترین مشکل در ایجاد اشتغال در شاهرود نبود شناخت مردم ایران نسبت به ظرفیت‌های کم نظیر این شهرستان است و اگر بتوان شاهرود را به خوبی به سرمایه گذاران شناساند، مشکل سرمایه گذاری و اشتغال جوانان آن نیز تاحدودی حل خواهد شد.
فخری با اشاره به اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای بخش میراث فرهنگی و گردشگری شاهرود، اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای با صدا و سیمای استان نیز قرار است هفت برنامه ۳۰ دقیقه‌ای برای معرفی مفاخر، آثار تاریخی، ظرفیت‌ها وپتانسیل‌های شهرستان و جاذبه‌های گردشگری ساخته شود.
فخری با بیان اینکه شاهرود ۶۰ مورد از ۶۷۰ نوع صنایع دستی ثبت شده کشور را دارد، تصریح کرد: با بهره گیری از هنر هنرمندان صاحب نام شهرستان و نیز الگوبرداری از شهر‌های موفق می‌توان با ارتقاء هنر‌های صنایع دستی به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این حوزه نیز کمک کرد.
وی یکی از الزامات توسعه را زیرساخت‌های ارتباطی آن برشمرد و یادآور شد: امسال ۹۲۰ میلیارد ریال برای توسعه راه‌های شهرستان شاهرود در نظر گرفته شده است.
فرماندار شاهرود با بیان اینکه بستر مناسب برای ایجاد خط راه آهن از شمال به جنوب از طریق شاهرود نیز فراهم و در صورت اجرا در آینده زیرساخت ریلی این منطقه تکمیل می‌شود، افزود: برای تکمیل وطرح توسعه فرودگاه شاهرود نیز در ۲ سال گذشته ۲۹۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شد، که این فرودگاه بین المللی درآینده نزدیک افتتاح و بهره برداری می‌رسد.
فخری همچنین به رتبه نخست شاهرود در احیاء واحد‌های راکد اقتصادی در استان سمنان اشاره کرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۷ بنگاه راکد تولیدی و اقتصادی احیاء و ۲۳ واحد با افزایش ظرفیت رو به رو شدند.
وی اضافه کرد: طرح مشترک دولت و بخش خصوصی در زمینه کشت ۱۰۰ هکتار زعفران نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های کشت این محصول در کشور، می‌تواند به رونق اقتصادی در بخش کشاورزی شهرستان کمک کند.
فرماندار شاهرود با یادآوری آغاز عملیات اجرای و بهره برداری از ۹۹ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۳۸ میلیارد تومان در هفته دولت در این شهرستان، تصریح کرد: بخش مهمی  از این طرح‌های جدید مربوط راه و شهرداری شاهرود است که با اجرای آن‌ها گام بزرگی در توسعه شهرستان برداشته می‌شود.
در این نشست ضمن تبریک هفته دولت و سپاس از خدمات دولت در شهرستان تعدادی از فعالان اقتصادی واجتماعی به بیان دغدغه‌های خود درخصوص شهرستان پرداختند.
تلاش برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی پیگیری پروژه‌های مهم و تاثیر گذار و حفظ وحدت وهمدلی در شهرستان از مهمترین موارد مطرح شده بود، ضمنا ایشان خواسته‌ها ودغدغه‌های خود را باتقدیم لوح ودرخواستی به شرح ذیل اعلام و خواستار تداوم پیگیری فرماندار ویژه شهرستان شاهرود شدند: فرودگاه بین المللی شاهرود، راه آهن اینچه برون _شاهرود_طبس، دانشگده دندانپزشکی، مجتمع فرهنگی و هنری، کارخانه ذوب آهک، کارخانه کاغذ از سنگ، منطقه ویژه اقتصادی، فاز دوم شهرک صنعتی، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری، سیمان بیارجمند، دانشگاه فرهنگیان، آب شرب شاهرود و معدن تاش.
شناساندن شاهرود به همگان مشکل سرمایه گذاری و اشتغال جوانان را حل می‌کند
ارسال نظرات
پر بیننده ها