در بیانیه ای :

انتقاد بسیج جامعه کشاورزی یزد در خصوص افزایش ۵ برابری قیمت کودهای شیمیایی

سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان یزد در بیانیه‌ای نسبت به افزایش ۵ تا ۷ برابری قیمت کودهای شیمیایی واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۲۷۲۴۹۰
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان یزد در بیانیه‌ای نسبت به افزایش ۵ تا ۷ برابری قیمت کود‌های شیمیایی واکنش نشان داد.
در این بیانیه آمده است: 
نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید که قطعا یکی از مهمترین موضوعات سال جاری کشور و نظام است، این توجه را می‌طلبد که مسئولین امر کشاورزی در تمامی بخش‌ها ضمن اهتمام این موضوع تمام تلاش و همت خود را به رفع موانع تولید بپردازند نه اینکه خود به عنوان مانعی در سر راه تولید عمل کنند و به جای حل مشکلات، به آن‌ها دامن بزنند. متاسفانه در چند روز اخیر با حذف یارانه‌های اختصاص داده شده به چند کود اصلی که خود به عنوان پایه و ماده اصلی تولید کود‌های کشاورزی محسوب می‌شوند ضمن قیمت گذاری ناصحیحی که حتی از قیمت بازار آزاد نیز فراتر رفته است، باعث تنش در بازار و به وجود آمدن گرانی بیش از پیش در این محصولات شده است. این افزایش قیمت آنقدر ناعادلانه می‌باشد که حتی تولید کنندگان مرتبط نیز این قیمت‌ها را غیر واقعی دانسته اند.
این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که رییس جمهور محترم تاکید کردند ((کالا‌ها و خدمات دولتی نباید گران شود))؛ سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا در سال جهش تولید شایسته است که به جای رفع موانع تولید با قانون‌های دست و پاگیر و مصوبات یک شبه، تیشه به ریشه تولیدات کشاورزی زده و در جهت عکس منویات منویات مقام معظم رهبری حرکت کنیم. آیا مسئولین و کارشناسان مرتبط با تولید محصولات اساسی کشاورزی به این مساله واقف نیستند که افزایش چند برابری قیمت نهاده‌های کشاورزی از جمله کود که ارتباط مستقیم با تولید دارد و سیاست گذاری غلط آن‌ها در حذف یارانه این کالا‌ها و قیمت گذاری بدون کارشناسی باعث افزایش هزینه تولید و به صرفه نبودن تولید محصولات اساسی کشور به خصوص گندم و جو خواهند شد و با این اوصاف نه جهش تولیدی در کار خواهد بود و نه دیگر شاهد خودکفایی در تولیدات کشاورزی خواهیم بود.
بر این اساس سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه الغدیر استان یزد ضمن دفاع از دغدغه به حق کشاورزان به عنوان سربازان جبهه تولید از مسئولین ذیربط می‌خواهد که با بررسی دقیق‌تر و کارشناسی تر، رویکرد خود را نسبت به آن اعلام نمایند؛ بدیهی است این سازمان از تمام لوازم و ارتباطات خود تا حصول نتیجه استفاده خواهد کرد و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.
سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار