خبرهای داغ:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان:

برگزاری مانورها علاوه بر بروز توانمندی‌ها، ضعف‌ها را مشخص می‌کند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با بیان اینکه برگزاری مانورها علاوه بر اینکه توانمندی‌ها را بروز می‌دهد، ضعف‌ها را نیز مشخص می‌کند، گفت: این توانمندی‌ها باید تقویت شود.
کد خبر: ۹۲۷۲۵۹۸
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

برگزاری مانورها علاوه بر بروز توانمندی‌ها، ضعف‌ها را مشخص می‌کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیمرادن طالبی در آیین افتتاحیه مانور جهادی شبکه‌های توزیع برق استان همدان، اظهار داشت: استان همدان از نظر وسعت ۱.۲ وسعت کشور را دارد و بر اساس ارزیابی‌های انجام شده ۲۶ مخاطره طبیعی از 34 مخاطره کشور را در استان داریم.

وی گفت: مخاطراتی که شرکت‌های خدمات‌رسان به خصوص برق به شدت با آن درگیر است شامل برف، کولاک و... است و با وجود این وضعیت، این شرکت آمادگی خوبی برای مقابله با بحران‌ها دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان ابراز داشت: از جمله مواردی که برای شرکت توزیع برق حُسن محسوب می‌شود اعزام اکیپ‌ها برای کمک به استان‌های معین است که نمونه آن در سیل سال گذشته و فروردین امسال است که استان‌های دیگر را هم حمایت می‌کردند.

وی با بیان اینکه برگزاری این مانورها علاوه بر اینکه توانمندی‌ها را بروز می‌دهد، ضعف‌ها را نیز مشخص می‌کند، گفت: این توانمندی‌ها باید تقویت شود.

طالبی عنوان کرد: همدان این آمادگی را دارد که به عنوان استان پایلوت و قطب برای غرب کشور در اجرای مانورها و آموزش‌های مختلف در برخورد با حوادث باشد.

وی بیان کرد: انسجام و هماهنگی بین دستگاه‌های استان بسیار عالی است، که می‌توان از این امر در اجرای مانورهای مشترک استفاده کرد.

*اهمیت اجرای مانورها در بحث پدافند غیرعامل

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری نیز در ادامه اظهار داشت: یکی از بخش‌هایی که در بحث پدافند غیرعامل مورد رصد قرار می‌گیرد مانورهایی است که انجام می‌شود.

حمید پورحسینی گفت: این موضوع اولویت و اهمیت سیستم برق‌رسانی را در سطح ملی و استانی نشان می‌دهد و تاکید داریم که به این موضوع اهمیت داده شود.

* هماهنگی بسیار خوبی در ارکان صنعت آب و برق در استان وجود دارد

معاون اقشار بسیج در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز ابراز داشت: شرکت توزیع برق همواره با طراحی چنین رزمایش و مانورهایی میزان آمادگی و توانایی خود را بالا می‌برد.

احد امیری ابراز داشت: یکی از شرکت‌هایی که بسیار زیبا این کار را انجام می دهد شرکت توزیع برق است که در همه بلایا و حوادث طبیعی نه تنها در استان بلکه در استان‌های دیگر حضور قدرتمند دارد.

وی با بیان اینکه هماهنگی بسیار خوبی در ارکان صنعت آب و برق در استان وجود دارد، گفت: این رزمایش‌ها باعث می‌شود محل‌های حوادث غیرمترقبه شناسایی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات