ابراهیم فراشیانی امروز شنبه ۱۵ شهریورماه در آئین آغاز سال تحصیلی جدید که به صورت نمادین در دبستان نبوت ساوه برگزار شد، اظهار کرد: سال تحصیلی جدید با حضور ۵۵ هزار و ۳۳۱ دانش آموز و ۱۵۵۰ معلم در ۲۹۳ مدرسه دولتی با شعار تربیت حسینی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۲۷۲۶۳۰
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه ابراهیم فراشیانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه در آئین بازگشائی مدارس در سال تحصیلی جدید در مدرسه ودخترانه نبوت به شکل نمادین گفت: بر اساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش اگر دانش آموزان به درستی آموزش ببینند، بیشتر والدین مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند بنابراین مدارس در سراسر کشور به صورت حضوری و نیمه حضوری بازگشایی می‌شود.

وی بیان کرد: به دلیل تصمیم ستاد مقابله با کرونای استان مرکزی و قرمز بودن وضعیت استان در خصوص شیوع ویروس کرونا، مدارس در استان مرکزی تا اول مهر به صورت غیر حضوری فعال بوده و درخصوص نحوه ادامه کار آموزشی در انتهای شهریورماه تصمیم گیری خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش ساوه تصریح کرد: معلمین افسران سپاه پیشرفت کشور هستند و همین مسئله تاکیدی بر آموزش حضوری با هدایت معلمین است. با این حال نگرانی خانواده‌ها را درک می‌کنیم و از ظرفیت بالای جامعه برای آموزش حضوری با رعایت پروتکل‌ها و حفظ سلامت دانش آموزان اطمینان داریم.

فراشیانی بیان کرد: تاکید وزارت آموزش و پرورش حضور دانش آموزان در مدرسه برای آموزش صحیح به منظور تقویت ارتباطات اجتماعی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. بر این اساس رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین دانش آموزان، استفاده از ماسک، کوتاه بودن زنگ کلاس‌ها و رعایت موارد بهداشتی در سرویس مدارس از جمله پروتکل‌هایی هستند که با جدیت دنبال می‌شوند.

وی همچنین گفت: جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از آموزش غیرحضوری در شبکه‌های مجازی با سیم کارت اختصاصی شاد برطرف و مدیریت خواهد شد. همچنین طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با کرونا استان، مدارس کم جمعیت و روستایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به فعالیت خود خواهند پرداخت و در خصوص حضوری یا غیرحضوری بودن فعالیت آن‌ها نیز کمیته شهرستانی تصمیم گیری خواهد کرد.

سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ با همه سختی‌ها و مشکلات آن امروز ۱۵ شهریور ماه در شرایط شیوع ویروس کرونا در شهرستان ساوه آغاز د. و با حضور معاون استاندار و فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان زنگ نمادین شروع سال تحصیلی نواخته شد.
ارسال نظرات