خبرهای داغ:
عنابستانی خبر داد؛

۲۰ شهریور؛ پایان مهلت مجلس به زنگنه برای انجام تعهداتش/ گفتمان حاکم بر وزارت نفت گفتمان غلطی است

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: بنا شد تا تاریخ ۲۰ شهریور آقای زنگنه به تعهداتی که به مجلس داده است عمل کند تا با پایان مهلت تعیین شده به نمایندگان گزارش دهد تا ببینیم چه تغییری در روند کار صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۲۷۲۶۵۵
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، «علی‌اصغر عنابستانی»، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی؛ با اشاره به پایان فرصت مجلس به وزیر نفت تا قبل از اعلام وصول استیضاح گفت: ابزار استیضاح آقای زنگنه در دست نمایندگان است و این طرح در مجلس در جریان است.

وی با اشاره اینکه توافقی بین نمایندگان طراح استیضاح و هیئت رئیسه مجلس صورت گرفت تا در زمان مشخص شده آقای زنگنه پاسخی برای تعهدات وزارت نفت به مجلس ارائه بدهد تصریح کرد: مجلس تا 20 شهریور به آقای زنگنه فرصت داده است تا برخی اقدامات را پیگیری کند. بعد از این تاریخ مهلت مجلس به وزیر نفت پایان خواهد یافت و نمایندگان اصرار به طرح استیضاح وزیر نفت خواهند داشت.

عنابستانی عنوان کرد: بناست تا تاریخ 20 شهریور آقای زنگنه به تعهداتی که به مجلس داده عمل کند تا با پایان مهلت تعیین شده به نمایندگان گزارش دهد تا ببینیم چه تغییری در روند کار صورت گرفته است.

این نماینده درخواست کننده استیضاح زنگنه با اشاره به اینکه مبنای ما تغییر در رویه ها نیست ادامه داد: مبنای ما در استیضاح آقای زنگنه مدل و گفتمان حاکم بر وزارت نفت است که گفتمان غلطی به شمار می رود به طوری که امروز تمام بازار های گازی دنیا را امروز از دست دادیم در حالی که قرار بود قدرت اول گازی منطقه باشیم.

عنابستانی با بیان اینکه امروز اقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح می کند که در شرایط کنونی حتی قادر به فروش یک لیتر نفت هم نیستیم تصریح کرد: عملکرد و مدیریت حاکم بر وزارت نفت وضع کشور را به شرایط کنونی دچار کرده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: قطعا استیضاح آقای زنگنه را دنبال خواهیم کرد که اگر این استیضاح اعلام وصل و در صحن علنی مجلس مطرح شود، نمایندگان دیگر به صلاحیت زنگنه رای نخواهند داد.

وی با بیان اینکه مسیر اداره وزارت نفت به صلاح مردم نیست تاکید کرد: هر آنچه این کشور و مردم در این سالها در حوزه نفت می کشد زیر سر زنگنه است؛ به مصلحت مردم و نظام است که وی مورد بازخواست قرار گیرد.

عنابستانی تصریح کرد: کشوری که این همه پیشرفت در حوزه های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشته است چرا باید در حوزه ریشه ای و اصلی انرژی و نفت کمترین اقدامات را داشته باشد در شرایطی که در تمام این سالها نفت کشور در اختیار همفکران آقای زنگنه بوده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: پروژه پالایشگاه های آناهیتا و سیراف متاسفانه به کندترین شرایط در حال پیش روی است و بهره برداری از آنها نامعلوم است. 

وی با اشاره به اینکه تفکر آقای زنگنه در راس وزارت نفت خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد کرده است عنوان کرد: در مسئله کرسنت یک وضعیت بی بازگشت داریم و باید میلیاردها دلار خسارت به شرکت کرسنت بپردازیم.

عنابستانی درباره آخرین وضعیت شکایت خود از عباس آخوندی درباره عملکردش در بحث مسکن گفت: شکایت من از آقای آخوندی در سیستم قوه قضائیه به ثبت رسیده است و منتظر اقدامات بعدی هستیم.

 /منبع:دانا/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار