سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مدیران مدارس جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در بین دانش آموزان، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس توجه و نظارت داشته باشند.
کد خبر: ۹۲۷۲۶۹۵
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

ضرورت نظارت مدیران مدارس بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، دکتر شهرام حبیب زاده  در جمع خبرنگاران در خصوص بازگشایی مدارس و نکات مهم جهت پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا عنوان کرد: دانش آموزان توجه داشته باشند که از لحظه خروج از منزل تا بازگشت به منزل خطر انتقال ویروس وجود دارد.

وی افزود: خانواده‌ها باید به فرزندان خود آموزش دهند که هنگام حضور در مدارس و خروج از مدرسه فاصله اجتماعی ۱/۵ متری را با افراد رعایت کرده و حتماً از ماسک به صورت صحیح استفاده کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: توصیه می‌شود دانش آموزان از وسایل و نوشت افزار و آب آشامیدنی شخصی استفاده نمایند و قبل از خوردن خوراکی و آشامیدن آب دست‌های خود را بشویند و سعی کنند که کمترین تماس را با وسایل فلزی در سطح مدرسه داشته باشند.

دکتر حبیب زاده تاکید کرد: در صورتیکه دانش آموزی علائم و مشکلات تنفسی دارد یا در خانواده، کسی مبتلا به بیماری کرونا است حتماً در خانه بمانند و کسانی که مشکوک به بیماری هستند سریعاً به پزشک مراجعه کرده و بعد از اخذ گواهی سلامت پزشکی در مدرسه حاضر شوند.

وی ادامه داد: مدیران مدرسه جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در بین دانش آموزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای آن توسط کارکنان، معلمان و دانش آموزان را به دقت تحت نظارت داشته باشند تا خطری متوجه دانش آموزان نشود.

ارسال نظرات