خبرهای داغ:
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان خبر داد

برگزاری کارگاه‌های مجازی مهارت تربیت فرزند ویژه والدین در همدان

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: برگزاری کارگاه‌های مجازی مهارت تربیت فرزند ویژه والدین دارای فرزندان ۷ تا ۱۲ سال در حوزه پیشگیری‌های رشد‌مدار در استان همدان در شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۷۲۷۸۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
برگزاری کارگاه‌های مجازی مهارت تربیت فرزند ویژه والدین در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین عسگری در جمع خبرنگاران عنوان کرد: آموزش‌های به موقع مهارت‌های تربیت فرزند به خانواده‌ها می‌تواند نقش بزرگی در زندگی آن‌ها ایفا کند و در آینده آن‌ها تاثیر بسزایی دارد، زیرا ریشه بسیاری از بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی به عدم دانش کافی و عدم اجتماعی کردن بچه‌ها از سوی والدین باز می‌گردد.

وی اضافه کرد: آموزش مهارت‌هایی مانند مراقبت از خود، مقابله با شرایط پر خطر، افزایش توانایی‌هایی روانی و اجتماعی به کودکان ۷ تا ۱۲ سال از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا می‌تواند زمینه روبه‌رویی با کشمکش‌های زندگی و مقابله با آسیب‌ها را در آن‌ها افزایش داده و از بروز آسیب‌های اجتماعی آتی پیشگیری کند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ابراز کرد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با هدف ارتقاء و آموزش صحیح تربیتی فرزندان؛ معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برگزاری کارگاه‌های مجازی مهارت تربیت فرزند ویژه والدین دارای فرزندان ۷ تا ۱۲ سال در حوزه پیشگیری‌های رشد مدار را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در سالجاری با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم امکان برگزاری دوره‌های حضوری برای والدین محترم، دوره‌های آموزشی مجازی مهارت‌های ترمیمی توسط مدرسین آموزش دیده برای والدین کودکان و نوجوانان برگزار می‌گردد تا با بهره‌گیری از این کارگاه‌ها فرایند اقدامات ترمیمی و اصلاح‌گر کودکان در معرض خطر فراهم شود.   

عسگری اضافه کرد: کارگاه‌های فوق به صورت مجازی در شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود و برگزاری چنین کارگاه‌هایی مهارت تربیت فرزند توسط والدین را افزایش داده و موجب حمایت همه جانبه از کودکان و نوجوانان و از بین بردن عوامل خطر پیرامون کودکان می‌شود.

وی ابراز کرد: پیشگیری رشدمدار یکی از اشکال پیشگیری‌های غیرکیفری و از نوع پیشگیری‌های اجتماعی بوده و به دنبال بهبود پایدار توانایی‌های اجتماعی اطفالی می‌باشد که خطر گرایش آنان به دنیای بزهکاری زیاد است.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان خاطرنشان کرد: امیدواریم ارتقاء مهارت‌های تربیتی والدین بتواند موجبات احیای شرایط تربیتی و تکامل فردی، اجتماعی و اخلاقی کودکان گردد، از این رو دوره ۲۳ مهارت تربیتی کمک خواهد کرد توانمندی فرد بالندگی پیدا کرده و کودکان مسئولیت‌پذیر و به خانواده و اجتماع متعهد‌تر شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات