خبرهای داغ:
دادسرا و دادگاه نظامی ناحیه مراغه به عنوان دومین دادسرا و دادگاه نظامی آذربایجان شرقی بعد از تبریز امروز با حضور معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.
کد خبر: ۹۲۷۲۹۹۲
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در آیین افتتاح دادسرا و دادگاه نظامی ناحیه شهرستان مراغه اظهار داشت: با افتتاح این دادسرا، نیروهای مسلح شهرستان های مراغه، بناب، ملکان، عجبشیر، هشترود و چاراویماق از خدمات قضایی ویژه بهره مند می شوند.
احمد غلامی مصادیق کرامت مردم را در تهیه امکانات لازم دانست و گفت: در هر جامعه انسانی امکان خطا وجود دارد و در این راستا ضرورت ایجاد تشکیلات سازمان قضایی نیروهای مسلح در برخی شهرستان ها احساس می شود.
وی گفت: در سالجاری علاوه بر شهرستان مراغه در پنج شهرستان خوی، کاشان، مهاباد، بندر جاسک و مسجد سلیمان دادسرای نیروهای مسلح افتتاح می شود.
غلامی به فعالیت دادگاه های نظامی در مراکز استان ها اشاره کرد و گفت: راه اندازی دادگاه های نظامی در برخی از شهرستان ها به علت جمعیت بالای نیروهای نطامی است.
وی افزود: خوشبختانه تعداد پرونده های قضایی و جرایم در مجموعه نیروهای مسلح با توجه تقوا و ایمان بالای آن ها بسیار پایین است.
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این مراسم گفت: امنیت و صحت نعمت هایی است که قابل مقایسه با هیچ نعمتی نیست و امنیت کشورمان را مدیون تلاش های نیروهای مسلح و همچنین تشکیلات قضایی هستیم.
آیت الله محمدتقی پورمحمدی به راه اندازی دادسرای شهرستان اشاره کرد و گفت: در راستای تکریم و حفظ حرمت نیروهای مسلح دادسراهای نظامی ایجاد و راه اندازی می شود.
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: از سال ۹۶ پیگیر راه اندازی این مجموعه در مراغه بودیم که خوشبختانه با تعامل مسئولان شهرستانی دادسرای نظامی مراغه در ساختمانی با زیربنای ۲ هزار مترمربع امروز افتتاح شد.
حجت الاسلام علی فرجی گفت: هدف از راه اندازی این مجموعه صیانت و تکریم نیروهای مسلح، آموزش و آگاه سازی، پیشگیری از وقوع جرم و بحث های کیفری و برخوردهای قضایی است.
وی افزود: حل مشکلات قضایی در کمترین زمان و عدم مراجعه به مراکز استان از دیگر مزایای راه اندازی دادسراهای نواحی است.
حجت الاسلام فرجی اعلام کرد: حجت الاسلام مجتبی پور اصل به عنوان دادیار دادسرای نطامی ناحیه مراغه و جانشین دادستان نظامی آذربایجان‌شرقی انتخاب شده است.
وی گفت: همچنین احمد حسنیان به عنوان دادستان جدید نظامی استان آذربایجان شرقی معرفی شده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد

ارسال نظرات