استاندار: ایلام به کارگاه‌ محرومیت زدایی تبدیل شده است

استاندار ایلام با اشاره به عزم‌ جدی دولت برای رفع محرومیت زدایی گفت: بعد از تشکیل قرارگاه سازندگی، این استان به یک کارگاه‌ محرومیت زدایی تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۲۷۳۴۲۸
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، "قاسم سلیمانی دشتکی" در دیدار با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری که پیرامون پیگیری مصوبات و تعهدات قبلی قرارگاه سازندگی محرومیت زدایی استان برگزار شد، اظهار داشت: کارگروه ویژه ای در استان جهت رفع محرومیت زدایی تشکیل شده که هدف از تشکیل آن، رفع مشکلات زیرساختی، ایجاد فرصت های اشتغال و توسعه پایدار منطقه است.

وی افزود: بعد از تشکیل قرارگاه سازندگی، ایلام به یک کارگاه‌ محرومیت زدایی مبدل شده و در این راستا سعی شده است از کمک نهادها و ارگانهای مختلف دولتی و غیر دولتی و بخش خصوصی و شرکت ها و بنیادها چون بنیاد مستضعفان، سپاه پاسداران و ... استفاده شود.

استاندار ایلام در این دیدار خواستار رایزنی و پای کار آمدن سرمایه گذارها و هلدینگ ها از جمله کوثر، امیدرو و ایدرو و در اجرای تعهدات خود در بخش های مختلف پتروشیمی، طرح های کشاورزی و صنایع پائین دستی، طرح های تولید ماهی در قفس و ... شد و یادآور شد: عزم‌ جدی دولت برای رفع محرومیت زدایی در این استان جدی است.

سلیمانی دشتکی در ادامه پیگیر تعهدات عمرانی، اشتغال روستایی و تسهیلات قالی بافی و توسعه روستایی نهاد مناطق محروم ریاست جمهوری شد و تاکید کرد: مابقی اعتبارات در این بخش ها هرچه زودتر ابلاغ گردد.

معاون مناطق محروم ریاست جمهوری نیز در این دیدار گفت: رسالت مجموعه این معاونت توسعه روستایی محرومیت‌زدایی و رفع محرومیت از چهره روستاهاست و تلاش می‌شود تا در روستاها نسبت به رفع محرومیت‌ها در نقاط مختلف کشور گام برداریم.

محمد امید با قدردانی از فعالیت‌های استاندار ایلام افزود: مجموعه فعالیت‌ها با سایر نقاط کشور مقایسه می‌شود و پیگیری‌هایی که استاندار ایلام انجام می‌دهد را با سایر مدیران مقایسه می‌کنیم.

معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری در این نشست نسبت به پیگیری خواسته ها و مطالبات استاندار ایلام قول مساعدت داد و مقرر شد: در آینده نشستی مشترک با حضور استاندار ایلام و مدیران مربوط و معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری و معاونت سازمان برنامه و بودجه کشور با سرمایه گذاران و هلدینگها درگیر در کار محرومیت زدایی استان برگزار شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری تیرماه امسال در راس هیاتی به استان ایلام سفر کرد.

حضور در نشست کارگروه فرش ایلام، قرارگاه سازندگی هلیلان و شورای برنامه ریزی استان ایلام از برنامه های سفر ۲ روزه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به ایلام بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار