خبرهای داغ:

افزایش آمار ابتلا به کرونا در شاهرود و میامی/شاهرود قرمز است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: شاهرود در وضع قرمز و میامی در وضع زرد کرونایی قرار دارند و افزایش نسبی در آمار ابتلا به کرونا در این مناطق وجود دارد.
کد خبر: ۹۲۷۳۷۹۲
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
افزایش آمار ابتلا به کرونا در شاهرود و میامی/شاهرود قرمز استبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا چمن در جلسه ستاد فرماندهی مبارزه با کرونا شهرستان شاهرود با بیان اینکه شاهرود در وضعیت قرمز و میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، اظهار کرد: با توجه به بستری شبانه‌روزی ۱۰ نفر، افزایش نسبی در آمار کرونا داریم؛ انتظار است اجتماعات به حداقل برسد و پروتکل‌ها رعایت شود تا مشکلات کمتری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه مردم در دهه اول محرم انصافاً خوب رعایت کردند، گفت: موج دوم همچنان ادامه دارد و تأکید بر رعایت و کنترل مجالس و اجتماعات داریم تا از این موج عبور کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما این است که تا پایان شهریور سیر نزولی کرونا ویروس را در کشور داشته باشیم، افزود: هر چند الآن حرکت نزولی کند متوقف شده؛ اما امیدواریم تا پایان شهریور به مهار و کنترل برسیم تا پاییز را کنترل کنیم.
چمن با اشاره به آنفلوآنزای فصلی و آماده کردن کادر درمانی و پزشکی برای بدترین شرایط اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع، پیشگیری و محدود کردن و استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری است؛ هر چند وضعیت هم سفید شود، باید رعایت پروتکل‌ها را داشته باشیم.
او با تأکید بر لزوم آرامش‌بخشی به جامعه به‌ویژه اولیای دانش‌آموزان گفت: با امکانات و شرایط و تعامل مدارس و اولیای دانش‌آموزان و اجرای نسبت حضوری و غیرحضوری با نظارت بهداشت و آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت با آرامش انجام می‌شود و باید کمک کنیم که ریسک ذهنی خانواده‌ها نسبت به این ویروس کم شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در شروع همه‌گیری ویروس کرونا در استفاده از مواد ضدعفونی افراط صورت گرفت و همه اماکن عمومی و فضای سبز و در و دیوار ضدعفونی می‌شد، گفت: از نظر علمی چیزی در خصوص کاهش ویروس کرونا با ضدعفونی در سطح جامعه نداریم و در خصوص آموزش و پرورش ضدعفونی هدفمند در مدارس باید انجام شود و سرویس بهداشتی و دست و مکان‌های تماس ضدعفونی شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار