خبرهای داغ:

تشکیل ۷ گروه برای نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در مدارس شاهرود

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود از تشکیل هفت گروه تخصصی برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام مدارس این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۳۷۹۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدمحمد موسوی در جلسه ستاد فرماندهی مبارزه با کرونا شهرستان شاهرود با بیان اینکه تابستان امسال آموزش و پرورش علاوه بر موضوعات مرتبط، به مسائل بهداشتی توجه ویژه داشت، بر لزوم ارائه آموزش‌های ترکیبی در آموزش و پرورش و اولویت بر آموزش حضوری تأکید کرد.
او گفت: بزرگ‌ترین کمک به آموزش و پرورش در شرایط فعلی، ایجاد آرامش روحی و روانی در اولیای دانش‌آموزان است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با اشاره به تشکیل هفت گروه تخصصی برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام مدارس گفت: این گروه‌ها با توجه به چک‌لیست‌ها در سه مرحله از مدارس بازدید و جلساتی را با مدیران مدارس برگزار می‌کنند.
موسوی تصریح کرد: در جمعیت زیرپوشش مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود، ۳۵ درصد مدارس زیر ۱۰۰ نفر جمعیت دارند که سه روز در هفته دانش‌آموزان در مدارس حاضر خواهند شد و در سایر مدارس نیز دو روز در هفته دانش‌آموزان در مدارس حاضر می‌شوند.
او با تأکید بر لزوم حمایت خیران از مدارس در راستای کاهش مشکلات، بر تقویت شبکه شاد و حمایت از این شبکه ملی تصریح کرد و افزود: خروجی این جلسه باید برای اذهان مردم آرام ایجاد کند و ما با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و معاونت بهداشت این دانشگاه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید داریم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با تأکید بر آسیب‌های فضای مجازی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب است، گفت: باید بر آموزش حضوری در مدارس و ارتباط معلم و دانش‌آموزان به‌ویژه در مدارس ابتدایی تأکید کنیم؛ چراکه در فضای مجازی این ارتباط ایجاد نمی‌شود.
موسوی تصریح کرد: تاکنون ۶۰ درصد دانش‌آموزان با گروه‌بندی در مدارس شهرستان حاضر و از آموزش بهره‌مند شده‌اند که انتظار داریم این روند به ۱۰۰ درصد برسد.
سیدمهدی حسینی، رئیس آموزش و پرورش منطقه بیارجمند نیز در این نشست با بیان اینکه تراکم دانش‌آموزی در این منطقه پایین است و کلاس‌ها حضوری برگزار می‌شود، گفت: ۹۵۰ نفر از دانش‌آموزان در منطقه بیارجمند مشغول به تحصیل هستند که بالای ۹۰ درصد آن‌ها در مدارس حضور دارند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشغول تحصیل هستند.
محمد عرب‌عامری، معاون آموزش و پرورش منطقه بسطام نیز با تأکید بر استقبال دانش‌آموزان برای حضور در مدارس این منطقه و اعتماد اولیای دانش‌آموزان اظهار کرد: هر روز بازدید از مدارس انجام می‌شود و دهیاری‌ها و شوراها، همکاری لازم را با مدارس در این منطقه دارند و ضدعفونی مدارس انجام می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها