خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در همدان عنوان کرد

حقوق بشر و آزادی بیان بهانه‌ای در دست غرب برای سرکوب مخالفین/ ریشه تمام معضلات در دنیا و همه توهین‌ها در جریان صهیونیسم است

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: اهانت به پیغمبر بزرگوار اسلام(ص) برای هیچ آزادمردی قابل تحمل نیست، باید برخورد کرد و نباید اجازه اهانت را بدهیم؛ کشورهای غربی از یک سری اصطلاحات استفاده ابزاری دارند و حقوق بشر و آزادی بیان یک بهانه در دست غرب برای سرکوب مخالفین است.
کد خبر: ۹۲۷۴۰۹۶
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

حقوق بشر و آزادی بیان بهانه‌ای در دست غرب برای سرکوب مخالفین/ ریشه تمام معضلات در دنیا و همه توهین‌ها در جریان صهیونیسم استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در مراسم تجمع به منظور اعتراض به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم(ص) که در مسجد جامع همدان برگزار شد با بیان اینکه خداوند متعال انبیاء خود را برای آزاد کردن بشر فرستاد، اظهار کرد: با نگاهی به قرآن کریم فلسفه بعثت انبیاء الهی و معارفی که مطرح می‌شود معارفی است که بشر را از زنجیرهای جهل، زیاده‌خواهی و خودخواهی نجات دهند.

وی افزود: قرآن کریم فلسفه بعثت پیامبر(ص) را این می‌داند که زنجیرها را از پای بشر بردارد، بشر را از جهالت ظلم و تجاوز نجات دهد.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه اگر کسی به انبیای الهی توهین کرد معلوم است که با آموزه‌های الهی مشکل دارد و منافع آن به خطر افتاده است، گفت: اگر امروز در دنیا می‌بینیم یک روزنامه در کشور فرانسه اهانت می‌کند نشان دهنده این است که منافع این کشور به خطر افتاده و از اسلام ترس دارد.

* توهین به پیغمبر(ص) اهانت به معارف الهی و آموزه‌های انبیای الهی است

وی بیان کرد: توهین به پیغمبر(ص) اهانت به یک شخص نیست، اهانت به معارف الهی و آموزه‌های انبیای الهی است.

شعبانی با بیان اینکه این اهانت صرفاً مسئله اسلام نیست، گفت: ما به عنوان مسلمانان و تمام انسان‌های آزاده جهان این عمل شقی را محکوم می‌کنیم و هیچ وقت تحمل نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این مسئله صرفا مسئله مخالفت با شخص و اسلام نیست، ابراز کرد: ما امروز با کشورهای مستکبر مواجه هستیم کسانی که آموزه‌های الهی به خطر می‌اندازند.

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: این اهانت‌ها نشان دهنده این است که هر قدر پیامبر بزرگوار اسلام(ص) بیشتر مطرح شود آنان عصبانی هستند و به طور قطع این اتفاقات همراهی با سیاستمداران فرانسه است و به اسم آزادی بیان از آن حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه رفتارهای دولت‌های غربی رفتارهای توهین‌آمیزی است، گفت: در سال‌های گذشته فردی در فرانسه در جریان هلوکاست علیه صهیونیسم مقاله نوشت و زندانی شد، اگر این کشورها مقید آزادی بیان هستند چگونه در کشور فرانسه هیچ کس حق ندارد علیه اسرائیل صحبت کند.

شعبانی با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر آزادی بیان هست چرا کسی نمی‌تواند علیه منافع شما صحبت کند، افزود: در همه کشورهای غربی کوچک‌ترین انتقاد از اسرائیل با محکوم شدن مساوی است.

* توهین به تعالیم الهی، اسلام و قرآن به اسم آزادی بیان نشان دهنده ترس آنان از اسلام است

وی با بیان اینکه اگر به تعالیم الهی، اسلام و قرآن به اسم آزادی بیان توهین شود نشان دهنده این است که از اسلام ترسیده‌اند خطاب به آنان گفت: از عصبانیت بمیرید، اسلام آینده جهان را خواهد گرفت و با این اهانت‌ها نمی‌توانید مانع از گسترش نور الهی شوید.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه قرآن کریم نور الله و پیغمبر(ص) نور خدا است، افزود: این وعده خداست که خدا نور خود را در عالم پخش خواهد کرد و کسی نمی‌تواند مانع گسترش اسلام شود.

وی با بیان اینکه این اهانت‌ها دل هر آزادمردی را به درد می‌آورد، گفت: کسی که کمترین و کوچک‌ترین مسائل اخلاقی را متوجه شود، می‌فهمد اهانت به پیامبر(ص) دردآور است.

شعبانی با بیان اینکه اگر مسئولین فرانسه و دولت‌های غربی احساس درد نمی‌کنند در انسانیت آنان باید تردید کرد، ابراز داشت: مگر می‌شود کسی اهانت به انبیای الهی را بشنود و وجدانش به درد نیاید.

وی با بیان اینکه انبیای الهی مقام ساحت الهی دارند، گفت: مسئله توهین به شخص و دین اسلام نیست ما در مقابل توهین به هر پیغمبر دیگری هم اعتراض می‌کنیم، هرچند مقام پیغبر بزرگ اسلام مقام بالایی است.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه دشمنان به مقام پیامبر(ص) جهالت و لجاجت دارند، گفت: خودشان هم به این اذعان دارند که اسلام دین آینده اروپا و کشورهای غربی است.

وی عنوان کرد: با این مسائل به فضل الهی نه تنها مانع گسترش اسلام نخواهند شد بلکه زمینه‌ها را برای آشنا شدن جوانان غربی با پیامبر(ص) فراهم خواهند کرد.

شعبانی با بیان اینکه ما از دولت و وزارت خارجه انتطار داریم این مسئله را به صورت قانونی پیگیری کنند، گفت: مردم ما این اهانت را محکوم می‌کنند و صرف محکوم کردن کافی نیست و نیازمند پیگیری مسئولین کشور است.

وی افزود: ما انتظار داریم قبل از تجمع مردم و محکوم کردن، دولتمردان از طریق قانون شکایت کنند و در مقابل این مسائل کوتاه نیایند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه بعضی از مسئولین در این باره صحبتی نکرده‌اند، گفت: اهانت به پیغمبر بزرگوار اسلام(ص) برای هیچ آزادمردی قابل تحمل نیست، باید برخورد کرد و نباید اجازه اهانت را بدهیم؛ کشورهای غربی از یک سری اصطلاحات استفاده ابزاری دارند و حقوق بشر و آزادی بیان یک بهانه در دست غرب برای سرکوب مخالفین است.

*وجدان سردمداران کشورهای غربی بیدار نیست

وی با بیان اینکه غرب مدعی است که به آزادی بیان و حقوق بشر معتقد است، ابراز داشت: وجدان سردمداران کشورهای غربی بیدار نیست اگر وجدانشان بیدار بود در یمن کودک‌کشی نمی‌کردند.

شعبانی با اشاره به اینکه اگر وجدان برخی از مسئولین خاورمیانه بیدار بود اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناختند، گفت: تمام معضلاتی که امروز در دنیا با آن مواجه هستیم، ریشه همه توهین‌ها در اسرائیل و جریان صهیونیسم است، که حاکم بر این کشورها شده است.

وی با بیان اینکه همدان جز اولین شهرهایی است که با برگزاری تجمع این حرکت را محکوم می‌کند و این امر قابل تقدیر است، گفت: ما و همه مسلمانان جهان این عمل شقی را محکوم می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه این مسئله عمق ارتباط ما و توجه جامعه اسلامی را به پیغمبر بزرگوار اسلام(ص) بیشتر خواهد کرد، تصریح کرد: این اقیانوس عظیم فضایل و کرامت‌ها آلوده نخواهد شد و ما نیز تحمل نمی‌کنیم که به ساحت پیغمبر اسلام(ص) توهین شود.

وی با بیان اینکه هیچ پیغمبری نبوده که به او اهانت نشود و از همان ابتدا ابوسفیان و ابوجهل‌ها اهانت کردند، گفت: آنچه اتفاق افتاده پیروزی نهایی جریان حق است.

شعبانی با اشاره به آیات قرآن کریم و با بیان اینکه آنچه می‌ماند کف‌های روی آب است که تمام خواهد شد، عنوان کرد: ما به عنوان یک مسلمان و معتقد به رسالت پیغمبر اسلام(ص) که تکمیل کننده حرکت تمام انبیا گذشته است و در مقابل اهانت‌ها مقاومت می‌کنیم و وظیفه داریم محکوم کنیم و اجازه توهین مجدد ندهیم که این توهین‌ها نشان دهنده موفقیت اسلام است.

وی با بیان اینکه وقتی کسی عاجز می‌شود و نمی‌تواند در مقابل طرف مقابل کاری انجام دهد دست به توهین می‌زند، گفت: این اهانت‌ها نشان دهنده این است که در مقابل گسترش نور الهی کاری از دستشان برنمی‌آید.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات