دبیر بخش استانی نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج در گفت وگو با «بسیج»خبرداد

برگزاری بخش استانی نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج در زنجان

دبیر بخش استانی نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج از برگزاری بخش استانی نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج در زنجان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۴۴۲۹
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

منصور کلامی فرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج زنجان بااشاره به اینکه با توجه به اهمیت نقش هنر و جایگاه والا و تاثیرگذار قلم در تبیین و گسترش آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی و با توجه به ضرورت تولید آثار فاخر با موضوعات روز جامعه که از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار نیمه ماه مبارک با شاعران است، بر آن شدیم تا همزمان با هفته دفاع مقدس جشنواره رازهای ارغوانی را برگزار نماییم.

 

وی افزود: با توجه به فعالیت­های دشمنان قسم خورده ایران و اسلام و اعمال تحریم های ظالمانه و پی درپی سازمان ها و افراد حقیقی و حقوقی در جهت مانع تراشی برای پیشرفت ایران در عرصه های علمی و اقتصادی، ترور شخصیت های سیاسی و نظامی چون شهید والامقام سردار سلیمانی، استفاده از ابزار هنر برای آگاهی دهی و معرفت  افزایی نسل جوان و تقویت و استحکام محور مقاومت بیش از پیش مورد توجه می باشد.

 

دبیر بخش استانی نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج با بیان اینکه فراخوان نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج با عنوان "رازهای ارغوانی"، در تاریخ دهم مرداد توسط سازمان بسیج هنرمندان کشور به مراکز استان‌ها ابلاغ شد،اظهار کرد:انجمن شعر استان زنجان نیز با ارسال متن جشنواره از طریق پیامک و فضای مجازی به گروه‌های ادبی، مصاحبه رادیویی و مصاحبه با خبرگزاری‌ها و پخش تیزر مربوطه در شبکه استانی سعی در تشویق شاعران برای حضور حداکثری در این جشنواره کرد.

 

وی به بخش های موضوعی این جشنواره اشاره کرد وافزود:رازهای ارغوانی ( روایت مردان و زنان حماسه ساز هشت سال دفاع مقدس)، مکتب سلیمانی (شهید والامقام سردارحاج قاسم سلیمانی، مدافعان حرم، تقویت محور مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی)، جهش تولید، اقتدار و بالندگی، شکست تحریم های ظالمانه، : الفبای ایثار (مدافعان سلامت)، کمک مومنانه (مواسات و همدلی)، زخم‌های شعله‌ور( افشای جنایت‌های ایادی استکبار جهانی، مقاومت مردم مظلوم یمن، فلسطین، سوریه و عراق )از جمله بخش‌های موضوعی این جشنواره محسوب می‌شود.

 

کلامی فرد بیان داشت: سبک زندگی اسلامی ایرانی ( مسجد محوری و تحقق محله اسلامی، حجاب و عفاف، عدالت محوری، رشد جمعیت، فرزند آوری و تحکیم بنیان خانواده، ساده زیستی، مصرف کالای ایرانی) از دیگر بخش‌های موضوعی برای شرکت در این جشنواره انتخاب شده است.

 

وی بااشاره به اینکه علاقمندان می توانند آثار خود را در تمامی قالب های شعری، کلاسیک و سبک سپید و نیمایی، سـرود و تصنیف و کودک و نوجـوان ارسال کنند،تصریح کرد: هر شاعر می تواند در سه موضوع و درهر موضوع حداکثر سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.

 

 دبیر بخش استانی نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج  با بیان اینکه ارسال آثار صرفا از طریق این آدرس اینترنتی به نشانی، www.basijhonarmandan.ir خواهد بود، افزود: به آثار ارسالی خارج از فرایند قید شده ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 

این مسئول به اهدای جوایز نقدی به برگزیدگان این جشنواره اشاره وخاطرنشان کرد: جشنواره مختص شاعران بسیجی بوده و شرکت سایر شعرا پس از ثبت‌نام و عضویت در بسیج امکان‌پذیر است.

 

کلامی فرد فرصت ارسال آثار به این جشنواره را تا 29 شهریور ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه جشنواره در مرکز با شماره 88491366-021 تماس بگیرید.

 

 

ارسال نظرات