دکتر علی توشه در نشست هم افزایی مسئولین بسیج مهندسین صنعتی استان ها

با تشکیل قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) می توانیم در عرصه های گوناگون صنعتی منشاء اثر باشیم

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن تحقق جهش تولید در عرصه ملی را نیازمند تشکیل قرارگاه عنوان کرد و گفت: تشکیل قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) از ضروریات تحقق جهش تولید است.
کد خبر: ۹۲۷۴۷۳۸
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، در این جلسه دکتر توشه مسئول بسیج مهندسین صنعت و معدن ضمن تقدیر و تشکر از زحمات برادر دکتر شهبازی و مدیران ستاد سازمان، حضور خود در عرصه مدیریت صنعت را نقطه عطفی در زندگی و جریان پاسداری خود دانست که ان شاءالله ختم به شهادت شود.

علی توشه اظهار داشت: در سال جهش تولید ماموریت مستقیم تحقق این امر را داریم و امیدوارم که بتوانیم منشاء اثر باشیم. باید کار تحولی کنیم که لازمه آن تحول در همه ابعاد است. باید جوری عمل کنیم که عمق بخشی داخلی شکل گیرد. برای این امر باید تکلیف و وظیفه خود را بدانیم.

وی با اشاره به ضعف در حوزه صنعت گفت: زمانی که مقام معظم رهبری (مدظله) با آن جایگاه رفیع از فرماندهی راهبردی در صحنه های عملیاتی نظیر رزمایش همدلی و مساوات دستور صادر می کنند، نشان از ضعف ماست.

دکتر توشه اذعان کرد: عمده نگرانی های امنیتی در استان ها بر سر موضوعات اقتصادی و معیشتی است. زمانی که در اوج شیوع و پیک بیماری کرونا  مقام معظم رهبری (مدظله) دستور جهش تولید را می دهند نشان دهنده اهمیت موضوع و ضرورت تحقق آن در زمان کوتاه می باشد.

مسئول بسیج مهندسین صنعت و معدن تحقق جهش تولید در عرصه ملی را نیازمند تشکیل قرارگاه عنوان کرد و گفت: تشکیل قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) از ضروریات تحقق جهش تولید است. نمونه آن قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) می باشد که در سنگین ترین و پیچیده ترین عرصه های زیرساختی و عمرانی حضور داشته و منشاء اثر است. با تشکیل قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) می توانیم در عرصه های گوناگون صنعتی منشاء اثر باشیم.

دکتر توشه عنوان کرد: اگر بخواهیم چرخه تولید را مدیریت کنیم باید عرضه و تقاضا را نیز مدیریت کنیم اینها یک چرخه و زنجیره هستند. تمرکز ما باید بر روی بازار مصرف باشد. جهت تحقق این امرایجاد مسیری برای صادرات کالا ضروری است. با ایجاد شبکه هلدینگ سراسری، شرکت های تعاونی بسیجیان و بازارچه های مرزی می توانیم در حوزه افزایش تولید، رونق اقتصادی، اشتغالزایی و به تبع آن جهش تولید منشاء اثر باشیم.

علی توشه از مسئولین بسیج مهندسین صنعتی استان ها خواست ضمن شناسایی ظرفیت های بالقوه استانی، شناسایی محصولات با ظرفیت صادراتی، شناسایی ظرفیت اسمی نیروی انسانی در واحدهای تولیدی، محیط شناسی، آسیب شناسی و تبدیل تهدیدات به فرصت ها، نسبت به ارائه برنامه های عملیاتی خود در حوزه اجرایی راهبردهای مطروحه اقدام نمایند.

دکتر توشه با اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی در حوزه های صنعت، معدن، انرژی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفاع و ... به تشریح ساختار تخصصی سازمان با مسئولیت دکتر رحیمیان پرداخت.

در پایان مسئولین بسیج مهندسین صنعتی استان ها ضمن ارائه گزارش پیرامون اقدامات و برنامه های انجام گرفته به بحث و تبادل نظر پیرامون راهبرد های جدید سازمان پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار