جلسه کمیته پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی با هدف هماهنگی برگزاری برنامه‌های مشترک علمی، پرورشی بین ناحیه مقاومت بسیج ساوه و مدیریت آموزش و پرورش ساوه برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۴۹۲۳
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه ؛سرهنگ پاسدار حجت الله دستجانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ساوه روحیه جهادی مشترک به سپاه، آموزش و پرورش را راهگشای بسیاری از مشکلات تربیتی و پرورشی دانست و گفت:  آموزش و پرورش را یک نهاد زیربنایی در کشور جهت اجرای برنامه‌های تربیتی می باشد
 
وی افزود: در حوزه تربیت دینی دانش‌آموزان مشکلات زیادی داریم و کار تربیتی به دلیل وجود فضای مجازی و شکاف ایجاد شده بین نسل‌ها بسیار سخت شده است.

سرهنگ دستجانی با عنوان این مسئله که درس آمادگی دفاعی به عنوان یک فرصت مبنایی برای پرورش روحیه مقاومت در دانش‌آموزان است، خواهان تشکیل کمیته پشتیبانی بسیج در پایین‌ترین سطح یعنی مدارس شد و پیگیری و اجرای مصوبات کمیته پشتیبانی شهرستان را لازم دانست.

فرمانده ناحیه مقاومت ساوه همچنین اجرای لیگ علمی پایا را یک کار آموزشی و تشکیلاتی جهت آشنایی بیشتر فرزندانمان با کار گروهی دانست.

ابراهیم فراشیانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی و همینطور شهدای مدافع حرم و شهدای مدافعان سلامت، با توجه به منویات مقام معظم رهبری بر لزوم فعالیت پرورشی بیش از پیش در مدارس تأکید کرد.

وی همچنین بر همکاری و مساعدت لازم در خصوص اجرای برنامه‌های تربیتی و پرورشی با همکاری سپاه و بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان تأکید نمود.

سروان پاسدار امیرمتین مروتی فرمانده حوزه دانش آموزی امام صادق علیه السلام با بیان اینکه از ۱۰۳ تیم شرکت کننده دختران در لیگ علمی پایا، ۴۷ تیم ۵ نفره و در قسمت پسران از ۴۲ تیم شرکت کننده، ۱۸ تیم به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه یافتند، همکاری در خصوص برگزاری غیر حضوری مسابقات استانی را در مدارس ساوه خواستار شد.

همکاری در شناسایی دانش‌آموزان با استعداد در زمینه‌های مختلف نظامی و غیرنظامی جهت هدایت تحصیلی آن‌ها به سوی دانشگاه‌های سپاه مانند دانشگاه امام حسین (ع) و علوم پزشکی حضرت بقیة الله (عج) نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
ارسال نظرات