سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی گفت:بسیاری از شهدا و رزمندگانی که هم در کشور و هم در استان مرکزی حضور فعال در دفاع مقدس داشتند بچه هیئتی بودند و در هیئت های قدیمی استان و خصوصا شهر اراک تربیت شده بودند.
کد خبر: ۹۲۷۵۱۰۹
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در سرکشی مشترک ستاد چهل سالگی دفاع مقدس، سازمان تبلیغات و بسیج مداحان استان با پیرغلامان حاج ولی الله احمدی و حاج غلامرضا حیدری گفت:جمله نورانی حضرت امام(ره) که زنده نگه داشتن اسلام را از محرم و صفر می دانند بسیار کلیدی و راهبردی است و اگر بخواهیم برداشت هایی از این جمله داشته باشیم می توانیم بگوییم حیات و بقای اسلام به محرم و صفر است.

وی افزود: وقتی می گوییم انقلاب اسلامی انقلابی عاشورایی و برگرفته از قیام امام حسین(ع) است یعنی امام(ره) با تأسی از فرهنگ حسینی این انقلاب را تشکیل دادند و در طول این چهل سال و خصوصا در دفاع مقدس رزمندگان و مجاهدان این انقلاب را با کمک فرهنگ عاشورا حفظ کردند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد :از ابتدای دوران دفاع مقدس رزمندگانی که برای دفاع همه جانبه از کشور به پاخواسته اند همه از بچه های هیئت و از پای روضه های حضرت اباعبدالله(ع) تربیت شده بودند و همین تربیت عالی آنها توانست پیروزی های بزرگ را رقم بزند.

سرهنگ کریمی گفت:بسیاری از شهدا و رزمندگانی که هم در کشور و هم در استان مرکزی حضور فعال در دفاع مقدس داشتند بچه هیئتی بودند و در هیئت های قدیمی استان و خصوصا شهر اراک تربیت شده بودند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی  بابیان اینکه حوادث مختلفی که در طول انقلاب اسلامی با آن مواجه بودیم نشان داده روضه سیدالشهدا(ع) بسیار در امورات مسلمانان و شیعیان راهگشا است گفت: امروز که در یک جنگ نابرابر و همه جانبه توسط دشمنان قسم خورده هستیم آنچیزی که برای ما موثر است همین هیئت ها و عزاداری ها است و امروز بیش از هر زمانی محتاج روضه امام حسین(ع) و عزاداری هستیم.

وی تصریح کرد:عزت و کرامت امروز ملت ایران برگرفته از روضه های سیدالشهدا(ع) و عزاداری محرم و صفر است و لذا باید از این فرصت ارزشمند به خوبی استفاده کنیم و در جهت رشد و تعالی فردی و جامعه به کار ببریم.

سرهنگ کریمی بااشاره به اینکه یکی از برنامه های مهم گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس در استان مرکزی تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان جنگ است بیان کرد: بیش از 27 هزار رزمنده استان تجلیل خواهند شد و امروز توفیق داریم به عزیزانی سرکشی کنیم که علاوه بر اینکه رزمنده دفاع مقدس هستند از پیرغلامان و خادمان واقعی حضرت سیدالشهدا(ع) می باشند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی  تاکید کرد:پیرغلامانی که امروز هم توفیق رزمندگی و هم نوکری امام حسین(ع) را دارند در سال های قبل از انقلاب و زمانی که کار فرهنگی هیچ جایگاهی در جامعه نداشت در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) پیشگام بودند و خوشبختانه امروز بعد از گذشت سالیان سال این روحیه را حفظ کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات