مسئول دبیرخانه ستاد تخصصی اقشار بسیج استان همدان عنوان کرد

نگاه به جامعه روحانیت باید محتوایی باشد نه ابزاری

مسئول دبیرخانه ستاد تخصصی اقشار بسیج سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: باید اهداف عالی‌تری برای سازمان بسیج طلاب در نظر گرفته شود نه اینکه نگاه ابزاری موجب نزول جایگاه آن شود زیرا نگاه به جامعه روحانیت باید نگاه محتوایی باشد نه نگاه ابزاری.
کد خبر: ۹۲۷۵۳۳۰
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
نگاه به جامعه روحانیت باید نگاه محتوایی باشد نه نگاه ابزاریبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، جلسه پایش سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان با حضور معاونین سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان و مسئولین قسمت‌های مختلف سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان همدان به همت دبیرخانه ستاد تخصصی اقشار برگزار شد.

مسئول دبیرخانه ستاد تخصصی اقشار بسیج سپاه انصارالحسین (ع) همدان در جلسه پایش سازمان بسیج طلاب اظهار داشت: سازمان بسیج طلاب وارث بیش از ۴ هزار روحانی و طلبه دوران دفاع مقدس است که نسبت به تعداد کل این قشر بیشترین تعداد شهید را در جنگ تحمیلی داده است، حال آثار تولیدی، مفهومی و محتوایی آن باید دارای برابری اینچنینی باشد، اما متاسفانه نیست بنابراین در دو بُعد درون ساختاری و برون ساختاری قابل نقد عملکردی است.

حجت‌الاسلام مهدی خزائی افزود: در سطح درون سازمانی با توجه به بررسی میدانی انجام شده که در همه نواحی استان صورت گرفته و دو تیم به صورت تخصصی در همه برنامه‌ها نظارت را انجام دادند نتیجه به صورت مکتوب به مسئول سازمان بسیج طلاب اعلام و انتظارات دبیرخانه از آن سازمان ابزار شده است.

وی با بیان اینکه در سطح برون سازمانی وظیفه سازمان بسیج طلاب دفاع همه جانبه و قدرتمند از نظام اسلامی است، ادامه داد: در دوره رژیم خود خوانده پهلوی یکی از اقشاری بود که محل عملیات اجتماعی قرار گرفته بود، زیرا اهمیت جایگاه آن را درک کرده بودند.

مسئول دبیرخانه ستاد تخصصی اقشار بسیج سپاه انصارالحسین (ع) همدان ابراز داشت: آن‌ها تجربه تحریم تنباکو را در ذهن‌ها داشتند به همین دلیل در عملیات Social Control (کنترل اجتماع) سعی داشتند تمامی زوایای نفوذ روحانیت را کاهش دهند، بنابراین ساختار شبکه‌ای روحانیت که حاصل مجاهدت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود توسط مشاورین نگون بخت رضا خان قلدر مهندسی معکوس شد تا بتوانند به اهداف خود برسند در نتیجه درباره هیچ قشری گفته نمی‌شود که قدرت ذاتی اضمحلال و هدایت اجتماع را دارند مگر درباره روحانیت دینی.

وی ابراز داشت: دیده شدن این موضوع در برنامه‌ریزی‌های کلان موجب می‌شود تعارف برنامه‌ای و پیامد‌های درخواستی به واقعیات اجتماعی همخوانی داشته باشد بنابراین اینجا ضروری است طرح و برنامه استان دقت بیشتر را داشته موجبات تقویت این قشر را فراهم آورند.

خزائی عنوان کرد: در دوره اسکندر یکی از مواردی که برای تغییر فرهنگ و تبدل اجتماعی پیگیری شد همین، تضعیف روحانیت و حذف آن بود، همین روند را در دوره برخی خلفاء شاهد بودیم، حال نیز اگر به دنبال کسب پیامد‌های مورد هدف هستیم باید به تقویت جامعه طلاب بپردازیم.

وی ادامه داد: اگر در این مسیر قدمی برداشته نشود، پیامد گسست اجتماعی و شکست جمعیتی حاصل کار است آنچنان که برخی به اشتباه در سطوح مختلف مباحث حوزه ازدواج این لفظ را پیامد می‌دانند در اینجا قطعاً جامعه اسلامی دچار این بلیه خواهد شد.

مسئول دبیرخانه ستاد تخصصی اقشار بسیج سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه نقش جامعه روحانیت واقعی آنچنان است که حضرت علی (ع) به پشتوانه همین گروه مرکز خلافت خود را تغییر می‌دهد و همین گروه است که دو کشور بزرگ شیعی را بنا می‌نهد، بیان داشت: باید اهداف عالی‌تری برای سازمان بسیج طلاب در نظر گرفته شود نه اینکه نگاه ابزاری موجب نزول جایگاه آن شود، زیرا نگاه به جامعه روحانیت باید نگاه محتوایی باشد نه نگاه ابزاری.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار