امام جمعه شهرستان ابهر گفت: به حول و قوه الهی حوزه علمیه برادران ابهر روز چهارشنبه با حضور حاج عباس سلیمی و سخنرانی آیت الله صدیقی و پیام صوتی و تصویری علامه جوادی آملی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۷۵۴۰۰
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ حجت‌الاسلام جعفر رحیمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دین اسلام دو ستون دارد که یکی ستون عبادی است و دیگری ستون سیاسی است، اظهار کرد: در ستون عبادی نماز، قرآن و ولایت مهم و لازم معرفی شده است و در ستون سیاسی نیز مردم و پول قرار دارند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه مردم می‌توانند عامل قیام باشند، افزود: در فرهنگ اسلامی توصیه شده است که ثروت و پول را در دست آدم صفیه قرار ندهید که عامل قیام است.

وی با بیان اینکه در قرآن ذکر شده، دین برای آبادی زمین و زمینه، آمده است، تصریح کرد: ساخت حوزه‌های علمیه در راستای همین هدف یعنی آبادانی زمین و زمینه «دل» است.

رحیمی نخستین موسس رسمی حوزه علمیه را امام باقر (ع) معرفی کرد و ادامه داد: با ادامه راه امام باقر علیه‌السلام توسط امام صادق (ع) تعداد حوزه‌های علمیه گسترش یافت و علمای بزرگی در آن تربیت شدند.

امام جمعه ابهر از فعالیت ۱۵۰ طلبه خواهر در حوزه علمیه خواهران ابهر در ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع خبر داد و افزود: حوزه علمیه برادران ابهر را که در سال ۱۳۹۰ در زمین به متراژ ۵ هزار متر مربع و زیر بنای حدود ۹ هزار و ۵۰۰ متر در ۴ طبقه کلنگ‌زنی شد.

وی ادامه داد: در شهرستان ابهر ۱۵ واحد مسکونی و استادسرا ساخته شده است که هشت واحد ویژه برادران و هفت واحد ویژه خواهران است.

حجت‌الاسلام رحیمی هزینه تمام شده برای هر متر مربع این طرح را ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: به حول و قوه الهی حوزه علمیه برادران ابهر روز چهارشنبه با حضور حاج عباس سلیمی و سخنرانی آیت‌الله صدیقی و پیام صوتی و تصویری علامه جوادی آملی برگزار خواهد شد.

وی ظرفیت نهایی حوزه علمیه را ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر برآورد کرد و گفت: در حال حاضر ۱۱۵ طلبه در شهرستان مشغول به تحصیل هستند که با افتتاح و آغاز به کار این حوزه قطعا استقبال خوبی از مشتاقان تحصیل در حوزه علمیه روبه‌رو خواهیم شد.

رحیمی افزود: طلبه‌هایی که علاقه‌مند به آموزش زبان عربی و زبان فرانسه هستند می‌توانند در فصل تابستان که ابهر دارای آب و هوای خنک و مطبوع است در این حوزه ثبت‌نام کرده و آموزش‌های لازم را طی کنند.

امام جمعه ابهر تصریح کرد: طی هفت ماه گذشته، حوزه علمیه به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی مورد استفاده قرار گرفته بود و بیش از ۴۰۰ نفر در این مکان بستری و مداوا شدند.

وی با بیان اینکه کمتر از یک سوم هزینه مورد نیاز ساخت این حوزه از حوزه علمیه قم و دولتمردان تامین شده است، ادامه داد: بخش عمده این هزینه از سوی مردم، خیرین، بیوت مراجع و صحن امام تامین شده است.
ارسال نظرات