نماینده مجلس در واکنش به اهانت به پیامبر اکرم(ص):

می خواهند اسلام هراسی را تبلیغ نمایند

در جهان معاصر دچار یک تضاد شده ایم، از یک طرف شعارهای پر زرق و برق و حقوق بشری داده می شود ولی از سوی دیگر در عمل، شاهد جنایت و تبعیض و اهانت هستیم
کد خبر: ۹۲۷۵۵۰۹
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸

می خواهند اسلام هراسی را تبلیغ نمایند

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست بین المللی محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) توسط رسانه فرانسوی، با موضوع «ادیان توحیدی، منادی آزادی و کرامت» توسط سازمان بسیج جامعه زنان کشور و با حضور فعالان فرهنگی از کشورهای مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، دکتر زهره الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به اینکه به عنوان عضو کمیته حقوق بشر مجلس سخن می گوید، اظهار داشت: در جهان معاصر دچار یک تضاد شده ایم، از یک طرف شعارهای پر زرق و برق و حقوق بشری داده می شود ولی از سوی دیگر در عمل، شاهد جنایت و تبعیض و اهانت هستیم.

وی شعارهای حقوق بشری را ابزاری برای جنایت و تبعیض نژادی برشمرد و گفت: متاسفانه می بینیم که به راحتی اهانت به پیامبر اکرم (ص) صورت می گیرد اما در مجامع بین المللی حقوق بشری نسبت به آن واکنشی نشان داده نمی شود و در حالیکه از آزادی بیان دم می زنند اما در اینگونه مواقع سکوت می کنند و اجازه می دهند که به یک و نیم میلیارد نفر مسلمان در دنیا و اعتقادات آنها اهانت شود.

این نماینده مجلس یازدهم به اعلامیه حقوق بشر اشاره کرد و افزود: در این اعلامیه تاکید شده که هیچ کسی حق ندارد با کارهایش باعث جنگ افروزی شود اما با تاسف، کاری می کنند که هم به مسلمانان اهانت شود و هم آنها را تحریک کرده و احساسات شان را برانگیخته نمایند تا پس از آن، اسلام هراسی را تبلیغ نمایند.

الهیان این اهانت ها را زمینه ساز به خطر افتادن صلح و عدالت دانست و بیان داشت: این اقدامات جاهلانه که باعث نفرت پراکنی می شود با اهداف سازمان ملل نیز در تضاد است و لازم است که شورای حقوق بشر سازمان ملل ورود نماید و آن را محکوم کند.

وی ادامه داد: دین اسلام جدا از سایر ادیان الهی نیست و همه ادیان توحیدی یک روح واحد دارند.

زهره الهیان این نوع اتفاقات را به جاهلیت مدرن تعبیر نمود و افزود: با این نوع اتفاقات، ملت ها متوجه یک خلا جدی و نقص در جهان می شوند و احساس به ضرورت ظهور منجی عالم بشریت را تقویت می نماید.

وی بر تداوم محکومیت اهانت به پیامبر اکرم(ص) تاکید نمود و گفت: ما با یک نفوذ گفتمانی و ارتباط گیری با تشکل های جهانی می توانیم موجی را علیه این نوع اهانت ها ایجاد کنیم تا دیگر شاهد تکرار آن نباشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: با مشاهده این نوع حرکات جاهلانه، بیشتر به یاد این حقیقت می افتیم که صلح در عرصه جهانی فقط در سایه ادیان توحیدی شکل می گیرد و امیدواریم با وحدت ادیان توحیدی و ظهور منجی عالم بشریت، طومار این اهانت ها جمع شود.

گفتنی است در این نشست نمایندگانی از جوامع یمن، آرژانتین، نیجریه و پاکستان نیز ضمن سخنرانی، اهانت به پیامبر اکرم (ص) را محکوم نمودند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار