در جلسه قرارگاه رسانه ای شهید شهرانی عنوان شد:

ماندگاری دفاع مقدس مرهون حضور فعال خبرنگاران است

جانشین سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در امور بسیج، گفت: ماندگاری صحنه های زیبای 8سال دفاع مقدس مرهون حضور فعال خبرنگاران و عملکرد زینب گونه آنان است.
کد خبر: ۹۲۷۵۹۴۸
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست هماهنگی قرارگاه رسانه ای شهید شهرانی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در شهرکرد برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در امور بسیج استان چهارمحال و بختیاری در این نشست با تسلیت ایام اسارت آل الله و گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس گفت: خبرنگاری و قلم زدن، قدم زدن در سرزمین زیبای آرمان‌هاست که برای رسیدن به قاف حقیقت این آرمان‌ها باید سیمرغ بود.

سرهنگ پاسدار اسماعیل مولوی، اصحاب رسانه را مصداق سیمرغ های زمان دانست که برای رسیدن به قاف حقیقت از همه خواسته های خویش می گذرند.

وی با اشاره به نقش اصحاب رسانه در هشت سال دفاع مقدس، حضور رزمندگان با سلاح در میدان نبرد و تلاش خبرنگاران با سلاح قلم و دوربین در کنار آنان را یادآوری کرد و افزود: سلاحی در دسترس شما خبرنگاران است که هم می‌تواند بکشد و هم می تواند زنده کند و آن سلاح، سلاح «قلم» است که خداوند در قرآن نیز به آن سوگند یاد کرده است.

مولوی، آگاهی بخشی به جامعه و مطالبه گری از مسئولین را رسالت اصلی اصحاب رسانه برشمرد و گفت: روزگاری در زمینه آگاهی‌بخشی از رادیو با صدای بلند فریاد می‌زدیم که خرمشهر آزاد شد و امروز در باب تهاجم فرهنگی و آسیب‌های دشمن آگاهی‌بخشی می‌کنیم، که قطعاً این آگاهی بخشی از بسیاری از مشکلات و حوادث آینده پیشگیری خواهد کرد و اگر به خوبی انجام شود، به پیشرفت جامعه کمک می کند.

جانشین فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در امور بسیج، تصریح کرد: حُسن خُلق و عدم وابستگی حزبی و جناحی عامل دیدن درست واقعیات و انعکاس مطلوب آنها در جامعه است .

وی با تأکید بر اهمیت پررنگ کردن فرهنگ ایثار و گذشت در جامعه، تلاش اصحاب رسانه در انعکاس فعالیت های رزمندگان کادر سلامت در موضوع انتشار ویروس منحوس کرونا  و دیگر حوادث و بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله ها را شایسته تحسین دانست و خاطرنشان کرد: ماندگاری صحنه های زیبای 8سال دفاع مقدس مرهون حضور فعال خبرنگاران و عملکرد زینب گونه آنان بعد از صحنه کربلاست، وگرنه صحنه‌هایی که در دفاع مقدس اتفاق افتاد، بدون حضور اصحاب رسانه در همان سنگرها می‌ماند؛ همچنان که گفته می شود؛ کربلا در کربلا می ماند اگر زینب سلام الله علیها نبود.

این مقام مسئول،  امیدآفرینی در جامعه و تقویت احساس مسئولیت در بین جوانان را از وظایف اصحاب رسانه دانست و گفت: اگر روزی تربیت فرزندان تنها در دست خانواده بود و بعد این روند کم کم در دست مدارس قرار گرفت، امروز قطع به یقین تربیت جوانان و نوجوانان در اختیار فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است که باید به این نکته توجه کرد.

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون جذب جوانان انقلابی، متعهد، پای کار و آماده به اعزام اشاره کرد و افزود: وظیفه اصحاب رسانه این است که در تربیت و جذب جوانان انقلابی، متعهد، پای کار و آماده به اعزام تلاش کنند.

جانشین فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در امور بسیج، خدمات اصحاب رسانه در برگزاری باشکوه رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه وانعکاس مطلوب تلاش های کادر سلامت در مقابله با ویروس منحوس کرونا را موفقیت آمیز دانست و با بیان اینکه خبرنگاران گوش و چشم شنوا و بصیر جامعه هستند، کمک به افزایش تولید و تحقق شعار سال و جهش تولید را از دیگر وظایف اصحاب رسانه برشمرد.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود خواستار معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت های استان چهارمحال و بختیاری از سوی اصحاب رسانه شد و با اشاره به مشکلات بیکاری و محرومیت در استان، صنعت توریسم، کشاورزی، دامداری، محصولات آبزی و ... را گوشه ای از ظرفیت های این استان برشمرد که نیاز است برای جلب سرمایه گذار  و همچنین مطالبه از مسئولان معرفی شوند.

مولوی، در پایان با اشاره به  برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس در استان خواستار فعالیت بیشتر و کاملتر اصحاب رسانه در غرفه مربوط به قرارگاه رسانه ای شهید شهرانی شد و گفت: غرفه رسانه باید محلی برای نمایش فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین نقش اقشار مختلف مردم استان چهارمحال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس باشد.

در این نشست سرهنگ پاسدار البرز لله گانی، مسئول بسیج رسانه سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز با اشاره به برنامه های این سازمان در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، پوشش اخبار اقشار مختلف بسیج در محل نمایشگاه، روایتگری یادگاران دفاع مقدس، غبارروبی گلزار مطهر شهدا با حضور فعالان رسانه ای، دیدار با خانواده شهدای رسانه و تجلیل از یادگاران دفاع مقدس را از برنامه های این سازمان برشمرد.

در این نشست پیرامون برنامه های غرفه ی قرارگاه رسانه ای شهید شهرانی در نمایشگاه گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری هم اندیشی شد.

ارسال نظرات