فرمانده سپاه کربلا در نشست خبری اعلام کرد

از آغاز ساخت ۱۰۰۰ هزار مسکن محرومین تا اجرای ۲۰۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس مازندران / رمز پیروزی دفاع مقدس سرمایه معنوی و تکیه به توان داخلی بود

فرمانده سپاه کربلا از اجرای بیش از ۲ هزار برنامه دفاع مقدس در سراسر استان مازندران خبر داد و گفت: مجموع فعالیت‌های سپاه کربلا برگرفته از بخش کوچکی از رشادت‌ها و ایثارگری‌ها هشت سال دفاع مقدس است که وظیفه داریم آن را به نسل آینده انقلاب منتقل کنیم.
کد خبر: ۹۲۷۶۶۰۴
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
از آغاز ساخت ۱۰۰۰ هزار مسکن محرومین تا اجرای ۲۰۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس مازندران / رمز پیروزی دفاع مقدس سرمایه معنوی و تکیه به توان داخلی بود
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سرهنگ پاسدار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا عصر امروز شنبه ۲۹ شهریور ماه در نشست خبری به مناسبت چلهمین سالگرد دفاع مقدس، ضمن تسلیت و تعزیت ایام مصیبت آل الله و همچنین گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بااشاره به اینکه  باید انتقال دهنده عبرت‌ها  و دستاورد‌ها دفاع مقدس به نسل آینده باشیم گفت: شکوه و اقتدار ایران اسلامی به برکت ایستادگی و دفاع غیرتمندانه ایثارگران و رزمندگان بوده است.

سرهنگ پاسدار مسلمی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس، جهاد بزرگ دینی و ملی ملت غیرتمند ایران عزیز بود، افزود:‌واقعیت جنگ تحمیلی حمله یک کشور به کشور دیگر نبوده بلکه مسئله اصلی در هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، تحمیل، یک جنگ بین المللی علیه آرمان و اهداف انقلاب اسلامی و ملت بزرگ بود.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به فرموده امام راحل  تمام اسلام در مقابل تمام کفر، ادامه داد: مسئله مهمی که باید به آن باید توجه داشت آن است که دفاع مقدس با سرمایه معنوی و اعتقادی به نتیجه رسید. سرمایه معنوی یعنی ایثار، مجاهدت، ترجیح مصالح عمومی بر مصالح فردی، حضور در صحنه‌ها آن هم به موقع و به هنگام، توجه به توان داخلی، اعتماد به مردم، تبعیت محض از ولایت فقیه  است که همه این موارد سرمایه معنوی یک کشور بوده و باید آن را ارزش بدانیم.
 
از آغاز ساخت ۱۰۰۰ هزار مسکن محرومین تا اجرای ۲۰۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس مازندران / رمز پیروزی دفاع مقدس سرمایه معنوی و تکیه به توان داخلی بود
فرمانده سپاه کربلا با تصریح بر اینکه اگر در مسئولان کشوری همه این سرمایه‌های معنوی نهادینه شود، قطعا خیلی از مشکلات کشور برطرف خواهد شد، اضافه کرد: هرکشوری که وارد جنگ شود قطعا، هزینه‌های بسیار سنگینی بر آن کشور وارد می‌شود و اصولا جنگ کار راحتی نیست، اما در هشت سال دفاع مقدس  با مدد الهی و تکیه بر توان داخلی، و میدان دادن به جوانان مومن انقلابی دشمن تا به امروز و به مدت چهل سال نتوانست ضربه‌ای به نظام وارد کند.

سرهنگ پاسدار مسلمی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی  هر روز قوی‌تر از دیروز در عرصه ها‌ی مختلف است، افزود:‌ایران در صحنه بین الملل، اقتدار خود را به رخ استکبار جهای کشانده است؛ لذا امروز هرچه در کشور در زمینه‌های  مختلف پیشرفتی حاصل می‌شود،   مرهون همان مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس است که باید آن را برای نسل آینده انقلاب تبیین کرد.

فرمانده سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود  از اجرای بیش از ۲ هزار برنامه دفاع مقدس در سراسر استان مازندران خبر داد و گفت: مجموع فعالیت‌های سپاه کربلا برگرفته  از بخش کوچکی از رشادت‌ها و ایثارگری‌ها هشت سال دفاع مقدس است که وظیفه داریم آن را به نسل آینده انقلاب منتقل کنیم.
 
از آغاز ساخت ۱۰۰۰ هزار مسکن محرومین تا اجرای ۲۰۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس مازندران / رمز پیروزی دفاع مقدس سرمایه معنوی و تکیه به توان داخلی بود
سرهنگ پاسدار مسلمی با روزشمار‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد:‌برنامه‌ها بر اساس این روزشمار‌ها تنظیم شده است لذا با هماهنگی سپاه کربلا و بنیاد حفظ آثار، بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس و جبهه مقاومت در مکان موزه فرهنگی افتتاح  خواهد شد.

به گفته فرمانده سپاه کربلا در روز دوشنبه، با شعار اقتدار، ولایت مداری و همبستگی ملی، مراسم نکوداشت پیشکسوتان جهاد و شهادت که به صورت نمادین در سالن غدیر سپاه برگزار و ۳۵۰ پیشکسوت جهاد و شهادت تقدیر می‌شوند.

سرهنگ پاسدار مسلمی به دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود:‌هر محله یک سنگر در محلات استان، برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه اضافه کرد: پخش مستند زن در دوران دفاع مقدس، برگزاری نشست پرستاران دوران دفاع مقدس با پرستاران امروز با همکاری بسیج دانشجویی، شیفت ایثار، افتتاح مرکز دیالیز درمانگاه ولایت آمل با هزینه ۶۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، نام نویسی داوطلبانه پاسداران برای اردو‌های جهادی، مشاوره حقوقی رایگان  از برنامه‌های دفاع مقدس است.

سرهنگ پاسدار مسلمی از بهره برداری  ۱۸۲ پروژه عمرانی در هفته دفاع مقدس هم خبر داد واضافه کرد:‌۳۶ خانه محروم و ۳۱ مزار شهدا در این هفته به بهره برداری می‌رسد.

به گفته فرمانده سپاه کربلا مجموعه ۱۸۲ پروژه عمرانی بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان  در حوزه راه سازی، احداث ورزشگاه، لایروبی آبندان، افتتاح ساختمان پزشک قانونی، پروژه دیوار حفاظتی، ساخت پل روستایی و  بهسازی مدارس، افتتاح صندوق قرض الحسنه و مشاغل خانگی و خرد،   هزینه شده است.

فرمانده سپاه کربلا از آغاز عملیات ساخت یک هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد هم در هفته دفاع مقدس خبر داد.
 
سرهنگ پاسدار مسلمی در ادامه به رزمایش کمک مومنانه هم اشاره کرد و گفت:‌سپاه کربلا در مرحله اول کمک مومنانه، از نیمه شعبان تا پایان ماه مبارک رمضان، ۱۲۴ میلیارد تومان کمک مردمی داشتیم.
 
به گفته دبیر اجرایی قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) در مرحله دوم  نهضت کمک مومنانه، هم که در سه برهه زمانی طراحی شده است، مجموعه کمک‌های نقدی و غیرنقدی در دهه ولایت ۴۰ میلیارد تومان، و در مرحله دوم در ماه محرم، ۳۸ میلیارد تومان، کمک برای نیازمندان جمع آوری شد.
 
از آغاز ساخت ۱۰۰۰ هزار مسکن محرومین تا اجرای ۲۰۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس مازندران / رمز پیروزی دفاع مقدس سرمایه معنوی و تکیه به توان داخلی بود
فرمانده سپاه کربلا در ادامه به دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در استان پرداخت و گفت:‌اهدای خون ، افتتاح یادمان های شهدا، عطر افشانی مزار شهدا، مراسم شب شعر دفاع مقدس و مقاومت،برگزاری چهل برنامه در قالب آبروی محله افتخار کوچه، شرکت در نماز جمعه،ویزیت رایگان در مصلاها، توزیع جهیزیه عروس و لوازم التحریر در سطح استان، برگزاری جشنواره چهل هنرمند نقاش حرفه ای استان،افتتاح های المان های و گنجیه آثار شهدا،ضدعفونی معابر و اماکن پرتردد،توزیع ماسک بین نیازمندان و نیز مسابقه نقاشی دانش آموزان درباره پیامبر مهربانی، افتتاح مسکن مددجویی  و برگزاری یادواره شهدای کارگری برنامه های اجرایی این هفته می باشد.
 
سرهنگ پاسدار مسلمی با اشاره به نصب المان شهید ذبیحی در جویبار ، خاطرنشان کرد:‌ لیگ مسابقات شنای آزاد بسیجیان در بابلسر به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد. 
 
فرمانده سپاه کربلا به اجرای رزمایش سایبری به مدت 10 روز هم خبر داد و یادآور شد:‌برنامه های دفاع مقدس به صورت حقیقی و مجازی در سراسر استان برگزار می شود.
 
انتهای پیام/
اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار