قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد خبر داد:

سرای نوآوری نوسازی و قطعه سازی در تبریز ایجاد می شود

ضرغامی گفت: در جلسه با دکتر عبدالرضا واعظی رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی تصمیم گرفته شد تا سرای نوآوری نوسازی و قطعه سازی تبریز با ایجاد زیرساخت مشترک با پارک و دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین همکاری صنایع شروع به فعالیت کند.
کد خبر: ۹۲۷۶۶۱۰
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، در طی بازدید مدیران کل معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری از شرکت های صنعتی و قطعه سازی استان آذربایجان شرقی، مذاکراتی برای راه اندازی سرای نوآوری با مدیر پارک علم و فناوری و برخی از صنایع صورت گرفت. 

در این سفر که با حضور دکتر وحید ضرغامی مدیرکل اداره سیاست گذاری و نظارت راهبردی، دکتر علی رئیس پور مدیرکل ایجاد  و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت و دکتر بهزادی پور مدیرکل کارآفرینی و مراکز رشد صورت گرفت؛ از کارخانه موتورسازان تبریز، تراکتورسازی، ماشین سازی؛ شرکت قطعه سازی خودرو و پارک علم و فناوری تبریز بازدید به عمل آمد.
دکتر ضرغامی؛ قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری با اعلام خبر راه اندازی سرای نوآوری نوسازی و قطعه سازی، گفت: در بازدید از برخی از شرکت های صنعتی استان آذربایجان شرقی متوجه شدیم بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات صنعتی به نوسازی و بازسازی نیازمند هستند. با توجه به تحریم های ظالمانه و قطع همکاری شرکت های خارجی برای تامین قطعات، ماشین آلات معیوب از چرخه تولید خارج شده اند.


وی افزود: با در نظر گرفتن چنین خلائی در بخش صنعت کشور، می توان با بهره گیری از پتانسیل و دانش شرکت های دانش بنیان در تامین قطعات نقش آفرینی کرد و نیاز شرکت های صنعتی را مرتفع ساخت.
 


مدیرکل سیاستگذاری و نظارت راهبردی اظهار داشت: در جلسه با دکتر عبدالرضا واعظی رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی تصمیم گرفته شد تا سرای نوآوری نوسازی و قطعه سازی تبریز با ایجاد زیرساخت مشترک با پارک و دانشگاه آزاد و همچنین همکاری صنایع شروع به فعالیت کند. پیش نویس تفاهم همکاری نیز توسط پارک آماده و پس از ارزیابی و بررسی توسط معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی امضا خواهد شد. 


دکتر ضرغامی در پایان گفت: صنایع استان در بخش نظام موضوعات، آموزش نیروی انسانی متناسب با نیاز صنایع، راه اندازی و تعریف رشته های محصول محور و تقاضا محور و حمایت مالی و سرمایه گذاری مشارکت خواهند داشت. همچنین دانشگاه آزاد، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، استاتید مجرب، ظرفیت دانشجویان، مکان مناسب، نیروی انسانی مساله محور و ... در اختیار قرار خواهد داد.

ارسال نظرات