خبرهای داغ:
مهارت بانوان همدانی و استقبال خانواده های ایرانی

مهارت زنان همدانی در پخت اوماج و رشته محلی روزی ۵۰۰ هزار سودآوری می کند

گروهی از بانوان فعال عرصه اقتصاد با تهیه نان محلی و رشته، قدمی دیگری در تولیدات مشاغل خانگی برداشتند.
کد خبر: ۹۲۷۶۸۲۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،از همدان، گروهی از بانوان همدان با اختصاص زیرزمین منازل خود به پخت نان ، تهیه رشته ی محلی و اوماج، اشتغال زایی کردند.
بیشتر این بانوان که از کودکی با پخت نان و تهیه رشته محلی آشنا هستند، در کار خود مهارت خاصی دارند که از این مهارت و توانمندی برای تولید محصولات خانگی استفاده کرده و توانسته اند علاوه بر تأمین نان محلی و محصولات مورد نیاز خانواده های همدانی، مایحتاج سایر نقاطق ایران را نیز تأمین کنند.
برکت مادی یا درآمد حاصل از این فعالیت بانوان با توجه به استقبال عمومی مردم از محصولات ارگانیک آنها روزانه بالغ بر ۵۰۰ هزار تومان است که در بالابردن سطح معیشت خانواده های شان نیز تأثیر بسیاری داشته است.
رعایت کامل بهداشت فردی و بهداشت مکان تولید محصولات در دوران کرونا که پروتکل های بهداشتی سخت تری لحاظ می شود، باعث کسب اعتماد مردم به این بانوان نان پز و کارگاه تولید رشته آنها شده است که همین مسئله مهم ترین دلیل موفقیت آنها می باشد.
احیاء روش های سنتی وفرهنگی پخت نان و تهیه رشته یکی دیگر از دستاوردها و اقدامات بانوان همدانی است که خود از اهمیت بالایی برخوردار است.





طنین یاس

ارسال نظرات