سرهنگ دستجانی گفت:این برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سازندگی، محرومیت‌زدایی و غیره با محوریت تبیین معارف و آرمان‌های دفاع مقدس خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۷۷۰۸۰
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه سرهنگ پاسدار حجت الله دستجانی در نشستی با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس با تاکید بر اینکه دفاع مقدس در امتداد فرهنگ عاشورا و محرم است، اظهار کرد: ظلم ناپذیری و دفاع از مظلوم آرمان نظام اسلامی است و همین آرمان‌ها موجب تجاوز سراسری دنیای استکبار به سرکردگی رژیم بعث عراق به کشور ما برای رویارویی با جبهه حق شد و بهانه‌هایی برای این تجاوز تراشیدند تا دست متجاوز از کشور عراق بیرون آمد و در ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ این تجاور سراسری علیه مرز‌های جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

وی ادامه داد: امسال در حالی چهلمین سالروز دفاع مقدس را گرامی می‌داریم که در بالندگی و اوج اقتدار قرار داریم و ملت ایران توانسته است "شعار ما می‌توانیم" را به شعار بنیادی "ما قوی هستیم" ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه گرامیداشت ۴۰ سالگی دفاع مقدس در قالب بازخوانی تاریخ هشت سال جنگ همراه با برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، محرومیت زدایی و ... انجام می‌شود، افزود: محوریت برنامه‌های هفته دفاع مقدس تبیین معارف، آرمان‌ها و دستاورد‌های دفاع مقدس است تا بتوان فرهنگ ایثار و شهادت را با رفع شبهه‌ها از اذهان نسل جدید که جنگ را به خاطر ندارند ترویج داد.

فرمانده سپاه ساوه ایجاد پیوند ناگسستنی بین معارف دفاع مقدس و نسل جوان را منوط به فرهنگ سازی و کار رسانه‌ای دانست و افزود: مقاومت ماحصل این جریان سازی است تا بتوان جامعه‌ای مقاوم که ذهن و دل مردم آن از آرمان‌های نظام اشباع شده ایجاد و آنرا تقویت کرد.

وی با تاکید بر اینکه عصر امروز عصر جنگ اراده هاست، افزود: برای اینکه اراده جوان امروزی در راستای ترویج ارزش‌های هشت سال جنگ هدایت شود باید مبانی فاخر دفاع مقدس به خوبی تبیین شود، چرا که روزگاری جوانان این مرزوبوم با سنین کم برای حضور در جنگ شناسنامه خود را دستکاری کردند و امروز شناسنامه این ملت شدند.

سرهنگ دستجانی، تحریف واقعیت و ایجاد ترس و رعب را موجب شکست روحیه مقاومت در مین مردم دانست و افزود: کوچک پنداری خود و بزرگ نمایی دشمن بستر تحریف واقعیت و ایجاد ترس و رعب را فراهم کرده و محصول مقاومت را از بین خواهد برد. نباید دشمن را به گونه‌ای قوی پنداشت که گویی تاب مقاومت در برابر مستبدان عالم را نداریم بلکه واقعیتی که از شواهد و قرائن بر می‌آید این است که دشمن منزوی شده و بزودی شاهد سقوط آمریکا خواهیم بود و دولت آمریکا ناگزیر از تسلیم در برابر جبهه حق خواهد شد.

وی ایجاد ترس و رعب و وحشت را موجب خدشه دار شدن مقاومت دانست و افزود: دنیاگرایی و تعلقات مادی، رفاه زدگی و فاصله گرفتن از قناعت و در یک کلام تغییر سبک انقلابی به سمت سبک غیر انقلابی زمینه ساز انجام عملیات روانی و رسانه‌ای برای ایجاد ترس و رعب خواهد بود، ولی با الگوگیری از مبانی دفاع مقدس می‌توان این توطئه دشمن را خنثی کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه در ادامه به حضور جوانان در صحنه‌های مختلف نظام اسلامی و در مواقع بحران و بروز بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله، کرونا و ... اشاره کرد و افزود: تشکیل دولت جوان حزب الهی برگرفته از الگوی فرهنگ دفاع مقدس، اعتماد به جوانان و نیز حفظ وحدت و یکپارچگی به عنوان یک فرهنگ برای مقابله با توطئه افکنی‌های دشمنان اسلام در راستای نقش آفرینی آحاد مختلف مردم در گام دوم، ضرورت دارد.

وی در ادامه به برنامه‌های هفته دفاع مقدس از روز ۳۱ شهریورماه با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: در ۴۰ سالگی دفاع مقدس قرار است از ۲۷ هزار رزمنده، ایثارگر، مدافعین حرم، مدافعین سلامت و ... در استان تجلیل شود که سهم شهرستان ساوه از این تعداد ۱۲۰۰ رزمنده است.

سرهنگ دستجانی، دیدار با ۴۰ خانواده شهید و گلباران گلزار شهدا، برگزاری یادواره شهدا با عنوان معارج عشق، رژه خودرویی وموتوری، عصر شعر حماسی، نشست‌های بصیرتی با موضوع ۴۰ سالگی دفاع مقدس و پاسخ به شبهات جوانان در حوزه دفاع مقدس، کمک مومنانه، گشت‌های ایست و بازرسی و رضویون، کلنگ زنی بوستان شهدای ساوه، همایش سه ساله‌های حسینی، افتتاح پروژه‌های خدماتی و عمرانی از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این شهرستان است.
ارسال نظرات