استاندار ایلام گفت: شاخص بهره‌مندی روستاییان این استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی از ۶۰ درصد در سال ۹۲ به ۸۰ درصد در سال جاری رسیده است.
کد خبر: ۹۲۷۷۱۷۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، "قاسم سلیمانی دشتکی" در آئین افتتاح طرح های آبرسانی روستایی استان ایلام که با حضور وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدای آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید ۱۲۵ روستا در این استان با استفاده از تانکر سیار آبرسانی می‌شدند اما در پی برنامه‌ریزی مناسب و اجرای طرح های آبرسانی در استان توسط وزارت نیرو هم‌ اکنون ساکنان ۱۰۳ روستا از این تعداد دیگر نیازی به تانکر برای آبرسانی ندارند.

وی با بیان اینکه هم‌اینک تنها ۲۲ روستا در این استان با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند ، افزود: شاخص کیفیت آب شرب روستایی در ایلام هم اکنون به ۹۹ درصد رسیده که این میزان از میانگین کشوری با ۸۳ درصد بالاتر است.

استاندار ایلام با اشاره به وضعیت پروژه های شبکه فاضلاب در استان نیز یادآور شد: هم اکنون ۵۵ درصد از جمعیت شهری تحت پوشش شبکه فاضلاب است که در این خصوص نسبت به دیگر استان ها عقب هستیم و باید بیشتر کار شود.

سلیمانی دشتکی با اشاره به پشرفت ۵۰ درصدی پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام گفت: با رایزینی های انجام شده قرار است تا در جریان سفر آقای نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان در هفته جاری قسمت عمده ای از اعتبارات برای تکمیل این پروژه اختصاص یابد.

استاندار ایلام به مشکلات زیرساختی شبکه آب در برخی از مناطق استان اشاره کرد و یادآور شد: در چند شهر استان چون ایلام، ملکشاهی و مهران با تنش آبی مواجه هستیم که می طلبد وزارت نیرو درصدد رفع و نواقص این مشکلات کمک های اعتباری لازم را داشته باشد.

استاندار ایلام تصریح کرد: برای رفع مشکل کم آبی در شهر ایلام نیاز به تقویت پمپاز های سد و تقویت خطوط برق است تا بتوانیم ۱۲۰ متر مکعب آب را به ظرفیت فعلی اضافه کنیم تا مشکل تنش آبی در مرکز استان به طور کامل رفع شود.

سلیمانی دشتکی همچنین با اشاره به وضعیت تنش آبی در شهرستان ملکشاهی نیز گفت: پروژه آب شیرین کن در این شهر انجام و وارد مدار بهره برداری شد اما خط پروژه خط انتقال آب از سد ایلام به ملکشاهی هم اکنون با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال اجرا است که برای تکمیل آن و پرداخت مطالبات پیمانکار نیازمند تخصیص اعتبار از سوی وزارت نیرو هستیم.

وی در خصوص وضعیت آبرسانی شهر مرزی مهران نیز افزود: تکمیل آبرسانی در این شهر بسیار مهم و حیاتی است چرا که با توجه به تردد میلیونی زائران از این مرز در طول سال، رفع مشکل آب در این شهرستان نیازمند رسیدگی ویژه است.

در بیست و یکمین هفته از پویش (الف - ب - ایران "ساخت و سازها و ساز و کارها" امروز یکشنبه ۳۰ شهریور ماه و با حضور وزیر نیرو در استان همدان آیین افتتاح همزمان طرح های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان به بهره برداری رسید.

در این آیین پروژه آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان چرداول استان ایلام با اعتباری افزون بر ۵۸ میلیارد ریال به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

ارسال نظرات