خبرهای داغ:
مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی:

دفاع مقدس مظهر مقاومت و از خود گذشتگی است

مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: دفاع مقدس مظهر ایثار، از خود گذشتگی، پایداری و مقاومت است.
کد خبر: ۹۲۷۷۳۱۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ غلامرضا فلاحی مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز در آیین تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در حسینیه جماران بیرجند، گفت: دفاع مقدس، مظهر ایثار، از خودگذشتگی، پایداری و مقاومت است.

 وی با بیان اینکه آیین تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس امسال به دو صورت سازمانی و عمومی انجام می‌شود، افزود: خراسان جنوبی؛ 30 هزار رزمنده، 2 هزار شهید و 4 هزار و 136 جانباز و 240 آزاده دوران دفاع مقدس دارد.

مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تصریح کرد: رزمندگان، ایثارگران و جانبازان گنجینه‌های دوران دفاع هستند.

فلاحی خبر داد: تدوین و تهیه دانشنامه دفاع مقدس در استان آغاز شده و تاکنون اقدامات ارزشمندی در این زمینه انجام شده که امید است بتوانیم جلد اول دانشنامه را در استان رونمایی کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: هرچه برای نشر فرهنگ دوران دفاع مقدس تلاش کنیم باز هم کم است.

فلاحی با بیان اینکه دفاع مقدس در عرصه فرهنگی نقش پررنگی دارد، تصریح کرد: در این راستا دستگاه‌ها باید بیش از گذشته پای کار بیایند تا بهتر بتوان فرهنگ دفاع مقدس  را برای جوانان تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو پنج استانی است که از داشتن باغ‌ موزه دفاع مقدس محروم است، افزود: باغ موزه دفاع مقدس در سه فاز در زمينی به مساحت ۳۲ هكتار در خراسان جنوبی طراحی شده است.

فلاحی عنوان کرد: انشاءلله پنجم مهرماه شاهد اجرای عملیات ساخت فاز اول باغ موزه دفاع مقدس در استان خواهیم بود؛ لذا لازم است خیرین در این راستا ورود پیدا کنند تا سال آینده شاهد افتتاح این موزه باشیم.

مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، از کلنگ‌زنی ساخت ۱۴ یادمان شهدای گمنام همزمان با هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.

گفتنی است در این مراسم از 40 پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان تجلیل و از تمبر یادبود چهلمین سالگرد دفاع مقدس رونمایی شد.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار