در مرحله دوم مبارزه با کرونا 240 هزار بسیجی به کمک ما آمد/تنها مانده ایم/مورد بی مهری قرار گرفته ایم

وزارت بهداشت را با 23 هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفتم
کد خبر: ۹۲۷۷۹۵۲
|
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

تنها مانده ایم/مورد بی مهری قرار گرفته ایم

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست هیات اندیشه ورز سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، وزیر بهداشت در این نشست با اشاره به اینکه بسیج یک سازمان نیست بلکه یک رویکرد است، گفت: بسیج یک روش برای اداره کشورها در شرایط سخت است و بسیجی شخصی است که برای برون رفت از شرایط سخت حاضر است جان خود را فدا کند.

دکتر سعید نمکی به بیان نحوه ورود خود به وزارت بهداشت پرداخت و یکی از نقاط آسیب پذیر این وزارتخانه را سازمان غذا و دارو عنوان کرد که محلی برای مفسده بوده و تاکید نمود که برای رفع این آسیب پذیری یکی از پاک ترین نیروها را در آنجا به کار گرفته است و اضافه نمود: اولین نیاز بسیجی شدن، پاکیزگی است و نباید هر ناپاکی را زیر بیرقی آورد که جایگاه پاکیزگان است و نباید بعضی ها را ملبس به لباسی کنیم که لیاقت آن را ندارند.

وی به نخستین اقدام خود در وزارت بهداشت برای بسیج ملی کنترل فشار خون اشاره کرد و گفت: قرار بود در این طرح 20 میلیون نفر را کنترل کنیم اما با همکاری بسیج، فشار خون 30 میلیون و 700 هزار نفر از ایرانیان کنترل شد.

دکتر نمکی ادامه داد: امروز روز دعوا نیست زیرا دشمن بر باطل خودش متفق است اما ما بر حق خودمان، متفرق هستیم و اگر ما نتوانیم گرد خیمه رهبری و در سایه بلند ولایت به تمشیت امور بپردازیم بازی را باخته ایم.

وی درباره شیوع بیماری کرونا و رعایت دستورات بهداشتی نیز اظهار داشت: کسانی که خودشان را سربازان صدیق ولایت می دانند باید در رعایت آنچه که به نفع نظام و انقلاب است پیشگام باشد که یکی از آنها رعایت پروتکل هاست و من مقیدتر از رهبری انقلاب در رعایت پروتکل ها و حمایت از پروتکل ها ندیده ام.

وی به شرایط آمریکا و کشورهای اروپایی در قضیه کرونا اشاره کرد و بیان داشت: ما برای اداره کرونا به شیوه خردمندانه منطبق بر روش بسیجی عمل کردیم و خاکریزها را از همان ابتدا سفت کردیم، آمریکا و اروپا در بدترین شرایط 7 برابر ما امکانات زیرساختی دارند اما زمانی که کرونا به آنها رسید فهمیدند که چه قدر آواره و بدبخت اند در حالیکه در آمریکا 111 میلیارد دلار و در انگلیس 22 میلیارد دلار در بخش سلامت هزینه کردند اما ما از یک میلیارد دلاری که رهبری تخصیص داده اند فقط 27 درصد از آن را گرفته ایم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه هیچ بیماری را به دلیل بی بضاعتی رها نکردیم، افزود: در مرحله دوم مبارزه با کرونا 240 هزار بسیجی به کمک ما آمد و به دنبال بیماریابی فعال رفتیم تا جایی که باعث شد در اردیبهشت ماه به 35 مرگ در روز برسیم.

نمکی ضمن اشاره به مشکلات ارزی و ریالی و شرایط تحریمی کشور گفت: ما برخی از کم لطفی ها و رفتارهای غیرمنصفانه داخلی را هم داریم و در داخل نیز به خوبی حمایت نمی شویم، می دانیم که مشکل ارز و تحریم را داریم اما در درون مرزهایمان هم مورد بی مهری و کم لطفی هستیم و ما تنها مانده ایم که اولین بار است این موضوع را در جمع می گویم زیرا بنا را بر این گذاشته ایم که در این ایام کمتر گلایه کنیم و بیشتر کار کنیم که مبادا باعث تکدر خاطر مردم و رهبری شویم.

وی ضمن طرح این پرسش که کدام کشور دنیا در مبارزه با کرونا برای هر شهروند خود حداقل 5 دلار کنار نگذاشته است، گفت: اگر مبنا را بر همین 5 دلار قرار بدهیم باید 400 میلیون دلار ارز فقط برای کرونا می گرفتیم در حالیکه از دو و نیم میلیون دلار مصوب شده نیز فقط 900 هزار دلار گرفته ایم، این است که می گوییم مورد بی مهری قرار گرفته ایم.

وی افزود: زمانی که به وزارت بهداشت آمدم می دانستم چه چیزی را تحویل می گیرم و می دانستم که دوران ماه عسل این وزارتخانه گذشته است، و من آمدم که به روی مین بروم و قربانی شوم و آبروی خودم را برای آبروی نظام خرج کنم.

وزیر بهداشت با اشاره به این موضوع که کسی برای طرح تحول از زندگی شخصی و کلینیک و جراحی اش پول نیاورد و همه هزینه هایش از خزانه بیت المال بود، اظهار داشت: وزارت بهداشت را با 23 هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفتم ولی اجازه ندادیم حقوق همکاران تاخیر بیفتد یا نسخه ای در داروخانه ها معطل بماند.

وی همچنین به موضوع جمعیتی کشور پرداخت و خاطر نشان ساخت: افزایش یا کاهش جمعیت کشور یک بحث چند وجهی است که به مشارکت جمعی دستگاه ها نیاز دارد و تا زمانی که مشکلات اقتصادی و فرهنگی و بحث اعتماد به آینده ی روشن، حل نشود، افزایش جمعیت کشور مناسب نخواهد بود و وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند سپر باشد.

دکتر نمکی همچنین به ضرورت ایجاد جذبه در میان بسیجی ها اشاره کرد و با تاکید به اینکه نباید خط کش ها را آن قدر تیز و دقیق کنیم که هر کسی با اندک اختلاف سلیقه را حذف نماید، گفت: ما کنکور را برگزار می کنیم ولی پس از آن نخبه هایمان را دو دستی به دیگر کشورها تقدیم می کنیم و نگاه دقیقی در نگه داشتن نخبه هایمان نداریم.

ارسال نظرات