خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه امروز آمریکا جرات نمی‌کند عکس‌العمل نشان دهد، گفت: مولفه اصلی قدرت ما مسئله امکانات نظامی نیست قدرت ایمان است.
کد خبر: ۹۲۷۸۱۰۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴

مولفه اصلی قدرت ما مسئله امکانات نظامی نیست قدرت ایمان استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی‌همدانی در دیدار فرماندهان و یگان‌های نظامی و انتظامی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، ضمن تبریک به مناسبت این ایام و گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدا اظهار داشت: از خداوند متعال می‌خواهیم همه ما ادامه دهنده راه همه شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه از دفاع مقدس، شهدا و جنگ مطالب زیادی گفته شده و رهبرمعظم انقلاب نیز در جلسه ویدیو کنفراس مطالبی را تشریح فرمودند، گفت: در سال ۵۹ تهاجمی در خاک کشور به راه افتاد در حالی که هنوز در کشور ما ساختار اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شکل نگرفته بود و جنگ‌های داخلی وجود داشت و در دوران ضعف سپری می‌کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ابراز داشت: زمانی که دشمن به خاک ما حمله کرد قالب فرماندهان ما مثل «باکری»ها و «همت»ها جوانانی بین ۲۰ و۳۰ ساله بودند و سپاه تازه تشکیل شده بود.

وی گفت: در سال ۵۹ عملیات‌هایی که اتفاق می‌افتاد غالبا موفق نبود و نهایت کاری که می‌توانستیم انجام دهیم در واقع متوقف کردن حرکت دشمن بود نه عقب راندن آن و کشور ما آسیب‌های زیادی دید.

شعبانی با بیان اینکه یزید فکر کرد با کشته شدن امام حسین(ع) اتفاقی نمی‌افتد، چراکه به درستی امام حسین(ع) را نشناخته بود، گفت: دشمن نیز به این نتیجه رسیده بود که می‌تواند کشوری را که تازه در آن انقلاب شده است، شکست ‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تحلیل دشمن این بود که انقلاب اسلامی ایران نیز مانند دیگر انقلاب‌ها است، تصریح کرد: داستان جمهوری اسلامی با کشورهای دیگر فرق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ابراز داشت: وقتی صدام حمله می‌کند با پشتیبانی نسبی بین المللی و با امکانات و تجهیزات فراوان حمله می‌کند که بسیار فراتر از امکانات نظامی ما است.

وی با تشریح مولفه‌های اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران گفت: مولفه اصلی قدرت ما به خاطر موشک‌ها، توان نظامی و پهبادها نیست بلکه مولفه اصلی قدرت ما ایمان و اخلاص رزمندگان ما بود.

شعبانی با بیان اینکه امروز کشور ما از لحاظ امکانات و تسهیلات رشد کرده است و جزء قدرت‌های اول منطقه هستیم، افزود: امروز اسرائیل نگران موشک‌های ما است.

وی با اشاره به اینکه امروز آمریکا جرات نمی‌کند عکس‌العمل نشان دهد، گفت: مولفه اصلی قدرت ما مسئله امکانات نظامی نیست قدرت ایمان است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان مطرح کرد: اگر یک ملت عزت دنیوی و اخروی را بخواهد باید جلو مستکبر بایستد و زیر بار حرف زور نرود.

وی با بیان اینکه علاوه بر اینکه در قدرت نظامی پیشرو هستیم باید در زمینه اقتصاد هم قوی باشیم، خاطرنشان کرد: باید ایمان را در جوانان تقویت کنیم.

شعبانی با بیان اینکه دشمن باور نمی‌کرد خرمشهر آزاد شود اما قدرت ایمان و اخلاص جوانان این امر مهم را رقم زد، تصریح کرد:  اگر بخواهیم پیروز میدان شویم باید ایمان و اخلاص داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: جبهه و جنگ سربازانی را تربیت کرد که برای آینده نظام اسلامی لازم است، خیلی‌ها در جنگ چنان ساخته شدند که محافظ انقلاب و اسلام هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات