نشست بسیجیان فرهنگی با حضور فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) ،مدیرکل آموزش و پرورش استان، اعضای کانون های بسیج نواحی 1و2زنجان و منطقه زنجانرود در محل سالن شهید تجلی اداره کل برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۸۱۹۲
|
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹
به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ سردار جهانبخش کرمی؛ فرمانده سپاه انصارالمهدی زنجان با تبریک هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره ۳۵۳۵ شهید استان، با اشاره به جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: این جنگ، دفاع از آب و خاک نبود، بلکه دفاع از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از ناموس و آبروی ملت ایران بود.

وی ادامه داد: در این جنگ رزمندگان اسلام، عاشورایی جنگیدند و هشت سال دفاع مقدس ما، درس عزت و سرافرازی و عین عاشوراست.

سردار کرمی با ذکر خاطراتی از عملیات بدر و والفجر ۸ شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، با اشاره به این که انتقام خون سردار سلیمانی، خروج آمریکا از قلمرو جهان اسلام است افزود: بسیج در همه جای جهان اسلام و در کشور‌های مختلف شکل گرفته است، از این رو جایی برای حضور آمریکا در این کشور‌ها نیست علی الخصوص که امروز به برکت خون شهدا و وجود مقام معظم رهبری، در اوج عزت و قدرت هستیم.

در ادامه این دیدار ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های رزمندگان در دوران ۸ سال دفاع مقدس اشاره نموده و اظهار داشت: خیلی از رزمندگان ما، ذاتا نیروی نظامی نبودند بلکه بیشتر آن‌ها مردم عادی بودند که احساس تکلیف دینی کرده بودند.

وی با اشاره به این که «زیستن در موقعیت»، بهترین روش «آموزش» است، گفت: با توجه به اینکه ما نمی‌توانیم نسل جدید را به عقب برگردانیم که موقعیت‌های جنگ را ببینند و لمس کنند لیکن با توجه به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند: «معلمین افسران سپاه پیشرفت کشور هستند» مسئولیت ما را در قبال حفظ ارزش‌های دفاع مقدس سنگین‌تر می‌کند و در این زمینه احساس تکلیف بیشتری می‌کنیم، لذا وظیفه داریم با قلم و زبان خود در انجام ماموریت تربیتی خویش، این مسیر گرانب‌ها را مواظبت و مراقبت نموده و قدر این نعمت الهی را بدانیم.

گفتنی است در ابتدای این جلسه نیز جعفر گنج خانلو معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ارزش‌های دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام اشاره نموده و اظهار امیدواری کرد: متولیان فرهنگی نیز در کنار عزیزان سپاه و بسیج بتوانند به منویات ایشان جامه‌ی عمل بپوشانند. در پایان این مراسم از بسیجیان فرهنگی پیشکسوت نیز تجلیل به عمل آمد.
ارسال نظرات