فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان:

دفاع مقدس در استمرار مجاهدت‌ها و مبارزات قیام عاشورا بود

در ویژه برنامه شب خاطره «یاران عاشورایی» که به همت حوزه هنری و حسینیه اعظم زنجان و بمناسبت سالگرد چهلمین سال گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، سردار کرمی فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان با احساسی بغض‌آلود به روایت خاطرات از آن ایام پرداخت.
کد خبر: ۹۲۷۷۷۴۳
|
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ به مناسبت سالگرد چهلمین سال گرامیداشت هفته دفاع مقدس ویژه برنامه شب خاطره «یاران عاشورایی»؛ با حضور سردار کرمی فرمانده سپاه انصار المهدی (عج)، مسئولین استانی، جمعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، هنرمندان و فعالان فرهنگی استان با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار گردید.

در این مراسم سردار کرمی در ابتدای سخنان خود پس از تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) و تبریک چهلمین سال هفته دفاع مقدس و با اشاره به ۳۵۳۶ شهید استان، گفت: اولین نکته در رهبری و پیشبرد انقلاب اسلامی ایران این بود که حضرت امام (ره)، انقلاب ایران را در راستای اهدافی که حضرت سیدالشهدا (ع) برای آن قیام کرده بودند، هدایت کردند.

وی ادامه داد: کوفیان، امام حسین (ع) در مسیر قیام تنها گذاشتند، ولی این ملت غیور انقلابی و عاشورایی و ولایتمدار ایران اسلامی امام را تنها نگذاشتند و همگام با فرمان امام جهت پیروزی انقلاب اسلامی پیش رفتند و افزود: شجاعت‌ها و فداکاری‌های شهدا و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس در استمرار مجاهدت‌ها و مبارزات قیام عاشورا بود.

فرمانده سپاه استان به مداحی‌های سنین نوجوانی خود که به عشق امام حسین (ع) در دوران هشت سال دفاع مقدس می‌پرداخت اشاره کرد و سپس با بغض نشأت گرفته از یادآوری آن ایام، چند مصرعی از مداحی آن دوران را زمزمه کرد: این دل تنگم غصه‌ها دارد گوییا میل کربلا دارد ...، وی با بیان خاطره‌ای از سال ۱۳۶۰ گفت: در آن سال‌ها در منطقه دشت عباس در زمان عملیات این نوحه را بسیار می‌خواندیم.

سردار کرمی اظهار داشت: تمام آن صحنه‌ها و آرزو‌های شهدا و رزمندگان، پس از بازگشایی مسیر کربلا محقق شد و همه شاهد بودیم که عاشقان امام حسین (ع) چگونه با پای پیاده مسیر پیاده‌رویی اربعین را با مداحی و سینه‌زنان طی می‌کردند.
وی تاکید کرد: شعار‌های شهدا و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس، حرکت اربعین، عزاداری‌ها و زیارت مرقد مطهر امام حسین (ع) توسط عاشقان آن حضرت بایستی توسط هنرمندان و به زبان هنر تبیین و تشریح شود.

وی با بیان خاطره‌ای از شهید «رحیم مکی» و اشتیاق حضور این شهید بزرگوار در عملیات‌ها را جزء شیرین‌ترین لحظات خود و همرزمانش عنوان کرد و افزود: پذیرفته شدن حضورمان در مناطق عملیاتی توسط فرمانده گردان از لحظاتی بود که برایمان بسیار شیرین و لذت‌بخش بود.

این مسئول با اشاره به حضور مادحینی همچون استاد، ولی الله کلامی زنجانی و حاج اصغر گنج‌خانلو در عملیات والفجر ۴ به مراسم عزاداری رزمندگان و شهدا در سال ۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی اشاره کرد و گفت: یکی از مراسم‌های آن ایام در کو‌ه‌های نزدیکی منطقه مشتاق منطقه عملیاتی فتح المبین بود که حال و هوای عاشورایی و دگرگون شده رزمندگان و شهدا نشان دهنده این بود که شور حسینی آنان بطور مداوم در حال افزایش و سبب انگیزه آنان برای حضور در مناطق جنگی است.

وی با اشاره به عملیات کربلای پنج و خاطراتی از شهید حمید احدی، گفت: کربلای پنج، صحنه‌ای شبیه گودال قتلگاه بود در آن مناطق جنگی؛ تجهیزات و ادوات جنگی، توپ و تانک نبود که سرنوشت جنگ و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را رقم بزند، بلکه عشق و ولایتمداری، ایثار و فداکاری شهدا و رزمندگان بود که پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در هشت سال دوران دفاع مقدس رقم زد.

فرمانده سپاه استان در پایان سخنان خود، با اشاره به سخن امام (ره) به شهید صیاد شیرازی و محسن رضایی که جزایر مجنون بایستی حفظ شوند، تشریح کرد: آن کلام امام و ولایتمداری شهدا و رزمندگان سبب شده بود، که گردان به گردان، لشکر به لشکر در مقابل پاتک‌های دشمن مقاومت می‌کردند تا به فرمود: ه امام جزایر مجنون حفظ گردد و امروز هم در زمینه دستورات مقام معظم رهبری بایستی با همان شکل خیبری و خرمشهری عمل شود تا در صحنه‌های مختلف مردم غیور ایران در برابر لبیک خالصانه به صدای رهبرشان، خداوند کمک می‌کند و نصرت عنایت می‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار