همایش روز سرباز در بوشهر برگزار شد/ تقدیر از خانواده شهدای سرباز و سربازان نمونه بوشهر

همایش روز سرباز به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح مستقر در استان بوشهر به میزبانی سپاه امام صادق علیه السلام در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۸۳۱۴
|
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، دبیر همایش روز سرباز گفت: کارکنان وظیفه به جهت نقش بزرگ، حساس و مهمی که در انجام مأموریت‌ها دارند از ارکان نیرو‌های مسلح محسوب می‌شوند.
سرهنگ یاسین اکبا اظهار کرد: جوانان برومند و سربازی که با حضور فعال و چشم‌گیر خود در کسوت مقدس سربازی، ایثارگرانه مدافع امنیت کشور در هشت سال دفاع مقدس بودند آن قدر مهم و ارزشمند هستند که دومین روز از هفته دفاع مقدس به نام این عزیزان مزین شده است تا ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای سرباز، از سربازان فعال کنونی نیز تجدید و تقدیر شود.
وی اضافه کرد: روز سرباز فرصت مناسبی است تا بار دیگر حماسه‌آفرینی‌های این قشر پرتلاش که دوشادوش رزمندگان اسلام حماسه‌آفرینی کردند را بازخوانی کنیم.
مسئول معاونت نیروی انسانی سپاه امام صادق علیه السلام در ادامه با اشاره به اجرای برنامه‌های ویژه کارکنان وظیفه تصریح کرد: خوشایندسازی اوقات فراغت سربازان عنوان برنامه‌ای است که بر اساس آن هزار و ۵۲۴ نفر از کارکنان وظیفه رده‌های مختلف سپاه استان بوشهر در ۱۲ رشته تحصیلی و ۷۰ دوره آموزش مهارت‌آموزی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۶۵۸ نفر موفق به گذراندن این دوره‌های آموزشی شده و برای آن‌ها گواهی صادر شده است.
این مقام مسئول افزود: ۲۸۲ نفر از کارکنان وظیفه رده‌های مختلف سپاه در استان بوشهر نیز در کلاس‌های کشت گیاهان دارویی، تولید محصولات گلخانه‌ای، پرورش میگو و پرورش آلوئه‌ورا شرکت کردند که همگی موفق به اخذ مدرک پایانی این دوره‌های آموزشی شدند.
فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر نیز در این همایش گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره دفاع مقدس، مسئولیت بزرگی است که امروز بیش از هر زمان دیگری بر گردن همه ما قرار دارد که اگر بتوانیم ارزش‌های دوران هشت سال دفاع مقدس را که یک دانشگاه و یک مدرسه بود به فرهنگ تبدیل کرده و آن را در جامعه نهادینه کنیم مطمئن باشید که توانسته‌ایم کشور را در برابر تمام خطرات بیمه کنیم.
امیر سرتیپ دوم خلبان علی اکبر طالب زاده اظهار کرد: اگر به تمام ابعاد نظامی، اقتصادی و اجتماعی دفاع مقدس نگاه کنیم به خوبی درمی‌یابیم که تمام ایثار و فداکاری‌هایی که رزمندگان اسلام از خود نشان دادند درس‌هایی هم برای امروز ما و هم اگر آن‌ها را در جامعه نهادینه کنیم برای طول تاریخ ما است.
وی تصریح کرد: مطالعه زندگی، خاطرات و وصیت نامه شهدا برای همه ما یک درس است که می‌تواند ما را در مقابل یأس و ناامیدی محافظت کند.
این مقام مسئول امنیت را نعمتی ارزنده عنوان و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و امنیت موجود در کشور به صورت مجانی به دست ما نرسیده است و امروز همگان شاهد هستند که در اطراف کشور ما ناامنی موج می‌زند اما کشور ما در امنیت خوبی قرار دارد.
تقدیر از خانواده شهدای سرباز و سربازان نمونه بوشهر
در این همایش از تعدادی از خانواده‌های شهدای سرباز و سربازان نمونه نیرو‌های مسلح مستقر در استان بوشهر تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات