حکمت الله داوودی رییس شورای شهر قزوین و کارشناس حوزه ترافیک در گفت و گو با خبرگزاری بسیج اظهار کرد: نهضت شبانه آسفالت به دلیل رعایت حال شهروندان از ساعت ۲۳ شب به بعد انجام می شود زیرا کمترین میزان تردد وساطی نقلیه در شهر را در ساعات یاد شده شاهد هستیم. برای ترمیم معابر مرکزی،عمومی شهر کار شبانه را با برنامه ریزی و نقاط خاص شناسایی و عملیات اجرایی آن را انجام می دهیم.
وی گفت: فواید استفاده از آسفالت شبانه بسیار جالب توجه می باشد زیرا شهروندان با چالش های تردد و ترافیک،اتلاف وقت همراه نمی شوند، استفاده از دستگاه های مکانیزه و مدرن در آسفالت ریزی از دیگر مزایای این کار است. با تراشه آسفالت کنده شده در عملیات شبانه استفاده مجدد صورت می گیرد و آن را در معابری که کندگی دارد مورد استفاده قرار می دهیم تا شهروندان در فصل بارندگی از گل و لای در امان باشند.
داوودی با اشاره به نداشتن کمربندی برای شهر قزوین اذعان کرد: قزوین فاقد کمربندی می باشد و به ناچار از جاده شرکت گاز یا همان نسیم شمال استفاده می شد، عبور کامیون های سنگین و عدم زیر سازی مناسب سبب گردید جاده نسیم شمال با کندگی های زیادی همراه شود که نارضایتی برخی از مسافران و کامیون داران استانهای دیگر را نیز به همراه داشت.
رییس شورای شهر قزوین تصریح کرد: شهرداری قزوین با توجه به ضرورت کاهش ترافیک درون شهری ترمیم و بازسازی نسیم شمال را به عهده گرفت که کار خاکبرداری ان به پایان رسیده و از روش های نوین برای زیر سازی ان انجام شده که استفاده از بتون برای جلوگیری از کندگی و نشست با دستگاه های مخصوص انجام می شود که در نهایت ۲۵سانتی متر هم بتون یکنواخت ریخته می شود تا آسفالت ریزی آن با نشست و کندگی همراه نشود.
داوودی در خاتمه اظهار داشت: احداث کمربندی شرق برای قزوین یک امتیاز ویژه و از طرح های مهم است که ۵۰ درصد کار آن تا ماه آینده انجام می شود و سعی خواهد شد تا پایان دوره شورای پنجم این پروژه تکمیل و برای بهره برداری در اختیار شهروندان قرار گیرد.
1010/ت30/ب