مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

شاعران اهل بیت نقش مهمی در گسترش فرهنگ عاشورایی در جامعه دارند

حجت‌الاسلام عباس دانشی در همایش شعر عاشورایی به میزبانی ساوه، با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ عاشورا اظهار داشت: هر شعر، سخن و قلمی که با امام حسین‌(ع) پیوندزده شود و از اعماق قلب و با حضور قلب باشد قابل ستایش است.
کد خبر: ۹۲۷۸۸۸۹
|
۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه حجت الاسلام عباس دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در همایش شعر عاشورایی به میزبانی ساوه عنوان کرد: اهداف این همایش تشویق و ترغیب به خلق آثار فاخر در زمینه عاشورا و نهضت عاشورایی و همچنین نگاه ادبی و هنرمندانه به نهضت
عاشورایی است.

وی افزود:قیام امام حسین (ع) علیه ظلم و ظالمان، حماسه‌ای ماندگار در تاریخ است که با زبان شعر بهتر می‌توان بزرگی و عظمت آنرا توصیف کرد و این خود یک کار منبری است.

دانشی همچنین افزود:شاعران اهل بیت (ع) با سرودن اشعار نقش مهمی در گسترش فرهنگ عاشورا در جامعه دارند.

حجت‌الاسلام عباس دانشی در همایش شعر عاشورایی به میزبانی ساوه، با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ عاشورا اظهار داشت: هر شعر، سخن و قلمی که با امام حسین (ع) پیوندزده شود و از اعماق قلب و با حضور قلب باشد قابل ستایش است.

وی افزود: هیچ عبادتی بالاتر از یاد امام حسین (ع) نیست چراکه در همه عبادت‌هایی که انجام می‌دهیم ممکن است شیطان رخنه کند، ولی در عبادت‌هایی که برای امام حسین (ع) انجام می‌شود فتنه شیطان کارساز نیست، گام‌هایی که به سوی عزاداری امام حسین (ع) برمی‌داریم چیزی جدا از انقلاب و حماسه حسینی (ع) نیست.

وی ادامه داد: عزاداری امام حسین (ع) مکانیسم جاودانی است که امام حسین (ع) برای ماندگاری عاشورا برگزیدند،  نقشه یزیدیان این بود که آخرین  وارث آل عبا در گوشه‌ای از تاریخ و گوشه‌ای از جغرافیا که روزی بی نام و نشان بود کشته شود و پرونده آن بسته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد:، ولی اشک و عزاداری‌ها اجازه نداد چراکه قرار بود عاشورا مثل غدیر در تاریخ گم شود و مثل مباهله و دیگر روز‌های بزرگ تاریخ به فراموشی سپرده شود، ولی عاشورا هم خود را حفظ کرد و هم غدیر را احیا کرد، عاشورا هم خود را درخشش داد هم مباهله و روز‌های بزرگ تاریخ را برجسته کرد و اسلام و قرآن را نجات بخشید.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات