بازدید فرمانده سپاه قدس گیلان از مناطق سیل‌زده تالش+ تصاویر

سردار محمد عبدالله‌پور, فرمانده سپاه قدس گیلان  با حضور در مناطق سیل‌زده شهرستان تالش به بررسی میزان خسارات وارده پرداخته و از آمادگی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۹۲۸۲
|
۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت, سردار محمد عبدالله‌پور, فرمانده سپاه قدس گیلان  ظهر امروز با حضور در مناطق سیل‌زده شهرستان تالش به بررسی میزان خسارات وارده و اقدامات انجام شده در راستای جبران آن‌ها پرداخت.

فرمانده سپاه قدس گیلان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت مشارکت خیران برای رفع مشکلات مناطق سیل‌زده تالش اظهار داشت: برای تهیه وسایل افراد آسیب‌دیده از سیل نیازمند همکاری و مشارکت خیران استان هستیم تا بتوانیم این وسایل را به دست مردم آسیب‌دیده برسانیم.

سردار عبدالله‌پور همچنین در جلسه ستاد بحران که با حضور نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر، مدیرکل مدیریت بحران گیلان و سایر مسئولان شهرستانی برگزار شد با اشاره به مشکلات زیرساختی که علت جاری شدن سیلاب ها هستند، گفت: امروز برای بررسی جدی مشکلات زیرساختی تالش آمده ایم تا بررسی میدانی داشته باشیم و در مشکلات کنار مردم باشیم.

وی با اشاره به سه مؤلفه در حل معضل سیلاب، گفت: در حوزه آبخیز داری که به نظر می‌رسد یکی از دلایل این سیلاب ها باشد این آمادگی این را داریم تا ۵۰ درصد هزینه های طرح های منابع طبیعی را پرداخت کنیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان ادامه داد: در حوزه پل و راه های روستایی نیز حاضر به پرداخت ۵۰ درصد هزینه پروژه ها هستیم، چون این مسئله از موضوعات مهم زندگی مردم است.

وی افزود: در حوزه انتقال مردم از بستر رودخانه‌ نیز قرار بر این شد که مسئولان شهرستانی طرحی بریزند و ما هم در مرکز استان یک فکر اساسی برای آن داشته باشیم.

سردار عبدالله پور ادامه داد: مردم در برخی از مناطق در بستر رودخانه اسکان دارند و انتظار نباید داشته باشند که با آمدن سیل و جاری شدن سیلاب اذیت نشوند، طبیعتا در این شرایط آسیب خواهند دید ولی با وضع موجود باید کنار مردم باشیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان ادامه داد: در حوزه معیشت و تأمین لوازم خانگی و در حوزه زیرساختی باید کمک کنیم که البته بخشی از آن تاحدود زیادی رفع شده است و امیدوارم با حل شدن برخی موضوعات زیرساختی دیگر در یکی دوساله آینده با آمدن بارانی به این شدت، شاهد این مشکلات نباشیم.

وی با بیان اینکه مسئولان باید حرف مردم را بشنوند، گفت: برای حل مشکلات شهرستان از مردم نیز استفاده کنید و آنها را شریک کنید.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به برخی اختلافات موجود میان برخی نهادها، تصریح کرد: انتخاب شوندگان توسط مردم حواسشان جمع باشد و اختلافات را کنار بگذارند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات