خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان آتش نشانی بوکان خبر داد

مهار ۱۴۳ فقره آتش سوزی در بوکان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: ۱۴۳ فقره آتش سوزی در بوکان مهار شد.
کد خبر: ۹۲۷۹۳۳۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۹

 سید فواد هاشمی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بوکان، اظهار داشت: مسابقه نقاشی به مناسبت هفتم مهر، روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بین کودکان این شهرستان در ۲ گروه سنی در مقطع ابتدایی در پایه‌های اول تا سوم و چهارم تا ششم ابتدایی برگزار می‌شود،  پس از جمع‌آوری آثار کودکان و نوجوانان و بررسی و داوری آثار آنان، به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان هدف از برگزاری این مسابقه فرهنگی را معرفی شغل آتش‌نشانی و سختی کار آتش‌نشانان و پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی بیان کرد.

هاشمی اضافه کرد: «من همیار آتش نشان هستم»، «آتش‌نشان شجاع»، «حضور من در یک عملیات آتش‌نشانی» و «تجهیزات آتش‌نشانی» و ... از موضوع‌های این مسابقه نقاشی است.

وی گفت: این طرح برای آشنایی بیشتر کودکان و والدین با موضوع ایمنی و آتش‌نشانی اجرا شده و به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌ها برای ترویج فرهنگ ایمنی بین کودکان برای داشتن نسل ایمن در آینده نه‌چندان دور خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بوکان ۴۰ نفر نیروی آتش‌نشان در هفت ایستگاه  شامل چهار ایستگاه در شهر، یک ایستگاه در سیمینه و ۲ ایستگاه که در روستاهای بخش مرکزی و سیمینه قرار دارد، مستقر هستند.

هاشمی اظهار داشت: سازمان طی این مدت در مجموع ۳۰۰ عملیات مختلف را انجام داده که بیش از ۴۰ درصد آنها مربوط به آتش‌سوزی بوده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد حریق،  ۹۷ فقره آتش‌سوزی در مزارع، مراتع و باغ‌ها و ۴۶ فقره در منازل مسکونی بوده است، افزود: عمده دلیل آتش‌سوزی‌ها در این شهرستان سهل‌انگاری و رعایت نکردن نکات ایمنی عنوان شده است.

وی اضافه کرد: مرم باید اصول و توصیه‌های ایمنی را رعایت کرده و در منازل، خودرو و حتی محل کار خود به کپسول‌های اطفای حریق دسترسی داشته باشند تا هنگام حادثه، بلافاصله حریق را کنترل و از گسترش آن جلوگیری کنند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون واحد آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بوکان بیش از ۵۰۰ نفر ساعت آموزش اطفای حریق و ایمنی به شهروندان ارایه کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات