با حضور آیت الله اعرافی:

سالن شهدای میبد در هفته دفاع مقدس افتتاح شد

همزمان با هفته دفاع مقدس سالن شهداء میبد با حضور آیت الله اعرافی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۲۷۹۷۲۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، همزمان با هفته دفاع مقدس سالن شهداء میبد افتتاح شد.
آیت الله اعرافی در مراسم افتتاحیه این سالن در ابتدا به عوامل و ویژگی‌های سهیم بودن در کار دیگران اشاره کرد و گفت: در بعضی از کار‌ها ما فاعل کاری نیستم، اما به خاطر انجام یک نکته‌ای سهیم در ارزش و ثواب آن کارخیر دیگران می‌شویم و در آیات و روایات ما یک فصل مشارکت شخص در کار خوب و یا کار بد دیگران وجود دارد.
وی گفت: بر اساس آیه السابقون السابقون کسی که پایه گذار و پیشگام و کمک در یک کاری بکند؛ این فرد به نص روایات در زنجیره و ثواب کار‌های دیگران هم شریک است.
امام جمعه میبد در ادامه ضمن اشاره به جمله «یا لیتنا کنا ‏معکم فافوز فوزا عظیما‏» افزود: کسی که تمنا و آرزوی واقعی کمک و همراهی با دیگران هم داشته یاشد مثل زیارت عاشورا که می‌خوانیم در ثواب شهداء سهیم است.
آیت الله اعرافی ابراز کرد: خداوند مقدر نموده است که این جا، نقطه نورانی باشد و من از اینجا خیلی خاطرات شیرین و حماسی دارم.
مدیر حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: اجرای برنامه جذاب خصوصا برای قشر جوان و دانش آموز را در این مکان لازم می‌دانم؛ چرا که این مکان مشعل یاد شهیدان می‌باشد که در دل خود خاطرات حماسی دارد.
وی در پایان درخواست نمود: کسانی که توانایی دارند دو کتاب همراه با نرم افزار تاریخ دفاع مقدس و تاریخ انقلاب میبد تهیه شود که میبد را در این زمینه تبیین نماید که جای خالی آن خیلی احساس می‌شود.
لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم فرمانده بسیج ناحیه میبد با ارائه گزارشی از بازسازی این سالن گفت: با همت خیرین و جهادگونه و مقاومتی عملیات بازسازی از نوروز ۹۷ شروع شد و با همکاری مسوولان شهرستان در خرید تجهیزات و مصالح پیگیری و به اتمام رسید.
سرهنگ دوم پاسدار مصطفی بهشتی افزود: این مجموعه به عنوان قدمگاه شهدا در سال ۴۴ ساخته شده و در حال حاضر با بازسازی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش آموزان، ایجاد کافه کتاب شهدا و انجام فعالیت‌های فرهنگی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی در ادامه به پیگیری‌های انجام شده برای ساخت و ساز موزه شهدا در خور شهرستان و همچنین عملیات عمرانی اردوگاه قدس اشاره کرد.
ارسال نظرات