فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس گنجینه بزرگی از رشادت‌ها، ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام است
کد خبر: ۹۲۷۹۹۲۹
|
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

به گزارش سرویس مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، همدان سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصار الحسین (ع)همدان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک روز سرباز، دوران دفاع مقدس را از حماسی‌ترین و ماندگارترین دوران‌های انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس گنجینه بزرگی از رشادت‌ها، ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام است.

وی با اشاره به نامگذاری دومین روز از هفته «دفاع مقدس» به نام روز «سرباز» به نقش سربازان و مقاومت و پایداری آنها در دوران دفاع مقدس پرداخت و بیان کرد: اقشار مختلفی از جمله نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، بسیج، ناجا و آحاد مختلف مردم در دوران دفاع مقدس حضور داشتند به طوری که یکی از ارکان اصلی تشکیل دهنده سازمان‌های رزم نیروی سرباز بود که بسیار نقش‌آفرینی کردند.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه در اوایل دوران دفاع مقدس وجود سرباز در سپاه مرسوم نبود، گفت: با تداوم جنگ تحمیلی و برای استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی از وجود سرباز در سپاه نیز استفاده شد.

وی با بیان اینکه یکی از زیباترین و دل‌انگیزترین صحنه‌های دوران دفاع مقدس حضور داوطلبانه سربازان در دوران دفاع مقدس بعد از اتمام خدمت سربازی بود، تصریح کرد: سربازانی که عموما در دوران دفاع مقدس مشارکت داشتند بیش از 90 درصد آنان بعد از اتمام دوره خدمت خود از فرماندهان وقت درخواست می‌کردند تا به صورت بسیجی در جنگ حضور داشته باشند و نقش‌آفرینی کنند و ادامه خدمت خود را در سپاه مقدس انجام دهند.

سردار مجیدی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس تشخیص سرباز، بسیجی و نیروی کادر سپاه راحت نبود چراکه سربازان همچون نیروهای کادر سپاه تلاش و فعالیت داشتند و از جان مایه می‌گذاشتند.

وی با بیان اینکه سربازان در دوران دفاع مقدس نقش کلیدی و بی‌بدیل در پاسداری از ارزش‌های دینی و انقلاب ایفا کرده‌اند، گفت: سربازان با حضوری شجاعانه در جنگ تحمیلی برای دفاع از اسلام، ارزش‌ها و انقلاب با ایثارگری و از خودگذشتگی و نثار خون پاک خود عزت و افتخار آفریدند و در کنار سایر رزمندگان حماسه‌ساز شدند.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان ضمن توصیه به سربازان امروز جامعه در استفاده درست از فرصت‌ها، بیان کرد: سربازان باید قدر و منزلت خود را بدانند که اگر امروز آزادی دارند و در یک فضای معنوی خدمت می‌کنند حاصل ایثارگری‌ها و تلاش‌های سربازان و رزمندگانی است که در دوران دفاع مقدس از جان خود مایه گذاشتند و حماسه‌آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه سرباز انقلابی باید مطیع رهبر و ولایت باشد و در راستای فرمایشات فرمانده معظم کل قوا تلاش کند، تاکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که رهبری فرمودند کلیدواژه اجرایی ماموریت بیانیه گام دوم به عهده جوانان وبه خصوص سربازان است که باید با قوت و شدت بتوانند ماموریت را انجام دهند.

سردار مجیدی اضافه کرد: امروز سربازان ما باید این آمادگی لازم را داشته باشند تا در عرصه‌ها و مباحث مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و معنوی در شرایط سخت بتوانند اجرای ماموریت داشته باشند.

وی بر ضرورت توجه به نقش سرباز در دوران دفاع مقدس تاکید کرد و یادآور شد: امیدواریم در متون و نوشته‌ها و معرفی الگو بتوانیم نمود سربازان دفاع مقدس را بهتر معرفی کنیم چراکه در شرایط فعلی فرصت این کار وجود دارد و قطعا اثربخش خواهد بود.

ارسال نظرات