فرمانده سپاه البرز گفت: دشمنان ۴۲ سال است که جنگی نابرابر را در تمام عرصه‌های روانی، اطلاعاتی، سخت، مستقیم، نیابتی و … به ملت ایران تحمیل کرده‌اند
کد خبر: ۹۲۸۰۵۰۸
|
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰

به گزارش سرویس مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، سردار سید یوسف مولایی در آئین افتتاحیه نمایشگاه اقتدار ۴۰ با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دشمنان ۴۲ سال است که جنگی نابرابر را در تمام عرصه‌های روانی، اطلاعاتی، سخت، مستقیم، نیابتی و … به ملت ایران تحمیل کرده‌اند و با تمام توان و طراحی‌های مختلف سعی در ضربه زدن به این مرز و بوم را دارند.

فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه ۴۲ سال بدون انقطاع مجاهدت شد، بیان کرد: کسانی در این مجاهدت نقش‌آفرین بود احساس وظیفه و تکلیف کرده بودند و برای دفاع از دین، کشور و ناموس پیشگام شدند.

وی با بیان اینکه فرقی نمی‌کند که صحنه جنگ در برابر دشمن بعثی یا گروهای تجزیه‌طلب و فقر یا در مقابله با بیماری باشد، در این بین مجاهدت از ارزش والایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: فضیلت مجاهدان برای همه مشخص بوده و قرآن کریم بر عظمت آنها صحه گذاشته است.

سردار مولایی با بیان اینکه دفاع مقدس با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌ها یکی از نمادهای مقاومت برای تمام اعصار است، تصریح کرد: ما توانستیم ارزش‌ها و ابعاد دفاعی، امنیتی، سازندگی، مجاهده دفاع مقدس را صادر کنیم، حوزه‌های مختلف همچون همدلی و مواسات، کمک مؤمنانه و فعالیت‌های جهادی و سازندگی همگی آموزه‌های دفاع مقدس هستند.

وی تصریح کرد: جوانان استان البرز با مقابله با کرونا از مردم دفاع کردند گویی شب‌های عملیات کربلای ۵ بود، چنان که با یک رمز شروع به ضدعفونی معابر و منازل هستند.

فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه همدلی و مواساتی که امروز از آن یاد می‌کنیم نفحاتی از دفاع مقدس بود، افزود: در دفاع مقدس همه آموختند که از خودشان بگذرند و نیازهایشان را نادیده بگیرند. تمام ارزش‌های دفاع مقدس همچون صداقت، شهامت و ایثاری، امروز نیز باید در بطن جامعه پیاده‌سازی شود، اگر بخواهیم کلمه ایثار را نقد کنیم امری سخت است، چراکه ایثارگری سکه‌ای رایج بوده ولی اگر به آن بی‌توجهی شود سوداگری سکه رایج می‌شود.

وی با بیان اینکه خودباوری در زمان جنگ در وجود مردم بود برای همین توانستند کشور را اداره کنند، تصریح کرد: خودباوری یعنی عبور از اروند و کربلای ۵ است.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به افتتاح باغ‌موزه دفاع مقدس بیان کرد: باید برای شناخت دفاع مقدس اقدام کرد این موزه سه مأموریت شناخت، ادراکی و رفتاری دارد. این نمایشگاه فقط مبتنی به تجهیزات و امکانات نیست بلکه نمایشگاه دستاوردهای و توانمندی‌های ۴۲ ساله انقلاب است.

وی به تعدادی از پروژه‌های که در استان البرز در راستای آموزه‌های دفاع مقدس در سپاه و بسیج گروهای جهادی طراحی و اجرا می‌شود، اشاره کرد و گفت: بر این مبنا قرارگاه جهادی پیشرفت و آبادانی به صورت موضوعی در دهستان‌های کل کشور فعالیت می‌کند، در استان البرز نیز دو دهستان به نام پلنگ‌آباد و نجم‌آباد در اشتهارد هدف‌گذاری شده‌اند و بر این اساس اقدامات آموزشی، تربیتی، فرهنگی و پزشکی طراحی می‌شود.

سردار مولایی در پایان متذکر شد: سازمان بسیج سازندگی طرح شهید رهنمود را در حال اجرا دارد که اقدامات پزشکی و درمانی، پایش سلامت در مناطق محروم و روستایی و اقدام عملیاتی برای رفع محرومیت را در برنامه دارد.

ارسال نظرات