مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوه:

حفظ و پاسداشت دفاع مقدس سبب پیروزی های دیگر می شود/دفاع مقدس یک ظرفیت منحصربه‌فرد کادرسازی و تربیت نیرو برای کشور، انقلاب و اسلام است.

حجت الاسلام مهدی محمدی در خصوص چرایی گرامیداشت چهلمین سال دفاع گفت:حفظ و پاسداشت هر پیروزی سبب می‌شود پیروزی‌های دیگری شبیه همان مدل حاصل شوند.
کد خبر: ۹۲۸۰۷۴۸
|
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
مبه گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه حجت الاسلام والمسلمین مهدی محمدی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوه در چرایی گرامیداشت چهلمین سال دفاع گفت:حفظ و پاسداشت هر پیروزی سبب می‌شود پیروزی‌های دیگری شبیه همان مدل حاصل شوند؛ به همین دلیل الگوسازی از افتخارات گذشته همواره مورد توجه ملت‌ها و حکومت‌ها بوده است.
وی گفت:در طول ۲۰۰ سال گذشته سابقه نداشته است کشور ما در یک جنگ درگیر باشد و بدون از دست دادن حتی یک وجب خاک سرزمین، جنگ را به پایان ببرد. پس حفظ دستاورد‌های دفاع مقدس مهم است، چون موجب حفظ امنیت ملی می‌شود.
محمدی افزود:در عرصه‌های نظامی، در رشد خودکفایی و موفقیت در تولید محصولات بومی، حتی با کیفیت بالاتر از مدل‌های جهانی، وضعیت بهتری نسبت به سایر عرصه‌ها داریم. این پیشرفت‌های نظامی از ابتدا با تحریم‌های حداکثری همراه بوده است؛ بنابراین پیروی از این الگو نیز می‌تواند کشور را به استقلال اقتصادی برساند.
ایشان تصریح کرد:با بررسی خاطرات و زندگی‌نامه شهدای مدافع حرم، این نکته حاصل می‌شود که آن‌ها از اسطوره‌های دفاع مقدس همچون همت، خرازی، باکری، ابراهیم هادی و هزاران شهید دیگر الگو گرفته‌اند و خودشان را با آن الگو‌ها تطبیق و رشد داده‌اند، پس دفاع مقدس یک ظرفیت منحصربه‌فرد کادرسازی و تربیت نیرو برای کشور، انقلاب و اسلام است.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ساوه گفت:در بسیاری از موزه‌ها دیده می‌شود که ظروف سفالی، ابزار‌های نظامی، ابزار‌های تأمین معاش، لباس‌ها و... مربوط به صد سال پیش یا هزار سال و بالاتر را نگهداری می‌کنند تا بتوانند آداب و رسوم گذشتگان را برای نسل‌های جدید بازگو کنند، حال اینکه چقدر موفق شوند روحیات و الگو‌های گذشته را در حفظ و حراست از کشورشان منتقل کنند، جای مطالعه دارد؛ اما دستاورد‌های چهل ساله دفاع مقدس اکنون در مقابل چشم همگان است و همه جهانیان می‌بینند که الگوسازی و بهره‌گیری از ارزش‌های دفاع مقدس توانسته است نظام اسلامی را به خودباوری، ایستادگی و استقلال در زمینه‌های مختلف برساند. حضرت امام خمینی (ره) در مورد تأثیر الگوی دفاع مقدس بر ایستادگی در مقابل زورگویان می‌فرمایند: «ما در جنگ به این نتیجه رسیده‌ایم که باید روی پای خودمان بایستیم.»
ارسال نظرات